הפקקים בירושלים מתרחבים: החלו עבודות הרכבת הקלה בגבעת שאול

עבודות 'הקו הירוק' של הרכבת הקלה, שיעבור בשכונת גבעת שאול בירושלים, החלו ויימשכו כשלוש שנים, על פי ההערכות. מהעירייה נמסר כי בשלב הראשון שני נתיבים יישארו פתוחים לכל כיוון

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/11/19 13:13 כו בחשון התשפ

הפקקים בירושלים מתרחבים: החלו עבודות הרכבת הקלה בגבעת שאול
עבודות הרכבת הקלה, כפי שנראו ברחוב יפו. שיהיה בהצלחה, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

הפקקים מגיעים לעוד אזור בבירה? עיריית ירושלים החלה בימים אלו את עבודות התשתית לקו הירוק של הרכבת הקלה בשכונת גבעת שאול בעיר. העבודה החלה לאורך הרחובות כנפי נשרים, ימין אבות והרב צבי יהודה. כאשר העבודות כולן צפויות להימשך כשלוש שנים שלאחר מכן יונחו המסילות ויבנו תחנות על-ידי זכיין הרכבת. 
במסגרת העבודות יתבצעו עבודות פיתוח ותשתיות, הכוללות חידוש ושדרוג תשתיות חשמל, מים וביוב, פיתוח וגינון סביבתי וחידוש פני הרחוב והשטחים הציבוריים. 

על פי הודעת העירייה, בשלב הראשון לעבודות לא צפויים שינויים בנתיבי והסדרי התנועה באזור, אך בהתחשב בעובדה כי כלים כבדים ייכנסו וייצאו מהצירים וייסעו עליהם, וכן בעבודות הצפופות בצמוד לכביש, נראה כי גם הנוסעים באזור יחלו לסבול מהאטה בתנועה, כמו במקומות רבים אחרים בירושלים כולה.

הקו הירוק של הרכבת הקלה ינוע בין קמפוס הר הצופים ובין שכונת גילה ויהפוך את בירת ישראל לעיר הראשונה שבה פועלת רשת רכבות קלות, שתשרת כ- 400 אלף נוסעים ביום. על פי הודעת העירייה, עבודות התשתית של הרכבת מהוות מבחינת עירית ירושלים, משרד התחבורה, חברת מוריה וצוות תכנית אב לתחבורה, שעת כושר להביא להתחדשות עירונית אמיתית של שטחי הציבור בעיר, לשיפור הנגישות והבטיחות של כל משתמשי הדרך ולייצר הזדמנות לשיפור מהותי באיכות החיים והסביבה. 

על עבודות התשתית

העבודות יתבצעו לאורך הרחובות כנפי נשרים, ימין אבות והרב צבי יהודה. בשלב הראשון לעבודות יוצבו גדרות בגבולות הפרויקט. מלבד הצבת הגדרות, לא יהיו שינויים בהסדרי התנועה. 
במקביל להצבת הגדרות, יורחב מעגל התנועה בכיכר הכניסה להר נוף, ברחוב הרב מאיר אלפיה. בתום העבודות יהיו במעגל התנועה שני נתיבים, במטרה להקל על עומסי התנועה באזור. 
העבודות יתבצעו בימים א-ה בין השעות 07:00-19:00 ובימי שישי לפי הצורך. במקרה בו יהיה צורך לבצע עבודות לילה, תימסר הודעה מוקדמת לתושבי האזור.
 
הסדרי התנועה באזור: בשלב הראשון לעבודות יישארו שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. עם זאת, חלק ממקומות החניה לאורך הרחובות כנפי נשרים, ימין אבות והרב צבי יהודה ייגרעו והאכיפה באזור תתוגבר. הנהגים מתבקשים להיאזר בסבלנות לנוכח תנועת כלי עבודה כבדים שתיתכן באזור ולציית להוראות החניה החדשות.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון אמר: "התחבורה הציבורית בירושלים הולכת ומתפתחת. בימים אלה אנו מקדמים עשרות פרויקטים תחבורתיים בעיר, ובהם הארכת הקו האדום ועבודות התשתית להקמת הקו הירוק.
אני יודע שלעיתים תקופת העבודה מאתגרת, וכוללת שינויים מהשגרה הידועה והמוכרת, אולם אנו עושים זאת לטובת בנית רשת תחבורה מפותחת יותר, אפקטיבית יותר וכוונה להשקיע בעתיד מודרני שישרת את תושבי העיר . אני סמוך ובטוח כי ירושלים תמשיך להוביל את התחבורה הציבורית בישראל".