השופטת הסרוגה שתחליף את מרים נאור

בעקבות פטירתה של השופטת בדימוס מרים נאור ששימשה כיו"ר ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, עלה צורך למצוא מחליפה לתפקיד הרגיש, השופטת אסתר חיות בחרה בשופטת בדימוס דבורה ברלינר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/22 17:28 ל בשבט התשפב

השופטת הסרוגה שתחליף את מרים נאור
ועדת החקירה, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ביום שני שעבר נפטרה יושבת ראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, מרים נאור. עקב כך, היום (ג') מינתה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, את השופטת בדימוס דבורה ברלינר, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון.

השופטת ברלינר פרשה בשנת 2017. בין השנים 2009 – 2016 כיהנה כנשיאת בית משפט המחוזי תל אביב יפו, ובשנים 2006 – 2007 כיהנה כשופטת בית המשפט העליון. הנשיאה חיות אמרה אחרי פרסום המינוי כי: "נשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת מרים נאור ע"ה התגייסה בכל מאודה למשימה המורכבת והחשובה, וביצעה אותה עם הרב קרליץ והאלוף ינאי ברגישות, ביסודיות, במקצועיות וביעילות עד לפטירתה. דו"ח ביניים שפרסמה הוועדה נועד לתת מענה לצורך הדחוף בשינויים שיאפשרו קיום ההילולה בשנת תשפ"ב, תוך הקטנת הסיכונים לשלום המשתתפים.

נאור הוסיפה: "לצערי, לכתה של מרים מאיתנו לא אפשר לה לסיים את המלאכה החשובה. אך אני סמוכה ובטוחה כי הוועדה בראשותה של הנשיאה  דבורה ברלינר תמשיך לעשות את הדרוש על מנת להשלים את המשימה. אני מבקשת להודות לנשיאה ברלינר שנאותה לשמש כיושבת ראש הוועדה ולאחל לה ולחברי הוועדה הצלחה בהשלמת דו"ח הוועדה".

נזכיר כי לפני כחודשיים, הגישה הוועדה בראשות הנשיאה נאור המנוחה המלצות ביניים לצורך היערכות להילולה של שנת תשפ"ב. בדו"ח הביניים שהגישה קבעה הוועדה, בין היתר, כי, "מטבע הדברים אין בהמלצות כדי למצות את כלל הנושאים בהם תעסוק הוועדה בהמשך, או את ממצאי הוועדה, מסקנותיה והמלצותיה".