תש"ח-תשפ"ב נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור הלכה לעולמה

השופטת מרים נאור, שבתפקידה האחרון עמדה בראשות ועדת החקירה לאסון מירון, הלכה לעולמה והיא בת 74 בלבד | לפיד: "איבדנו אישה חזקה, שהקדישה את שנות חייה, את חוכמתה וניסיונה, למען הצדק והחוק במדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/22 10:42 כב בשבט התשפב

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר מרים נאור הלכה לעולמה
מרים נאור ז"ל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, הלכה הבוקר (ב') לעולמה והיא בת 74 בלבד. הייתה יושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית בשנים 2011-2021 ובתפקידה האחרון עמדה בראשות ועדת החקירה לאסון מירון, שם נספו 45 בני אדם. 

נאור נולדה בירושלים ולמדה בגימנסיה העברית ברחביה, את לימודי המשפטים סיימה בהצטיינות באוניברסיטה העברית והתמחתה בפרקליטות המדינה במחלקת הבג"צים אצל מנהל המחלקה דאז, מישאל חשין. 

עם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד

עם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד צילום: Hadas Parush/Flash90

בשנת 1980 מונתה לשופטת בבית משפט השלום בירושלים, ובשנת 2011 החלה לכהן כשופטת בבית המשפט העליון. נאור החליפה בינואר 2015 את אשר גרוניס כנשיאת בית המשפט העליון, ונשארה בתפקיד זה עד לפרישתה בשנת 2017, ובמקומה מונתה השופטת אסתר חיות. הותירה אחריה את בעלה אריה נאור, שהיה מזכיר הממשלה בתקופה של מנחם בגין, ושני בנים תאומים, מיכאל ונפתלי. 

מרים נאור ז"ל בסיור במירון לאחר האסון

מרים נאור ז"ל בסיור במירון לאחר האסון צילום: David Cohen/FLASH90

בשנת 2018 מונתה לנשיאת בית הדין הציוני העליון של ההסתדרות הציונית הממלכתית, והצטרפה למועצת המנהלים של המכון למדיניות העם היהודי מיסודה של הסוכנות היהודית לארץ ישראל. שנה לאחר מכן קיבלה תואר דוקטור לשם כבוד מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.

"בצער רב אנו מודיעים על פטירתה של יו"ר ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון, נשיאת בית המשפט בדימוס, השופטת מרים נאור", כך נמסר מטען הוועדה לחקר אסון מירון, "בתקופה האחרונה התמסרה לעבודת הוועדה ולחקר האסון הקשה, וראתה בה שליחות מן המעלה הראשונה בעשייה למען הציבור, כפי שנהגה כל חייה. הייתה שופטת בכל רמ"ח איבריה, עד יומה האחרון". 

יאיר לפיד כתב בטוויטר: "נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור הלכה הלילה לעולמה. איבדנו אישה חזקה, שהקדישה את שנות חייה, את חוכמתה וניסיונה, למען הצדק והחוק במדינת ישראל. היא הובילה את ועדת החקירה על אסון במירון במסירות, רגישות ומקצועיות כפי שנהגה כל חייה. אני שולח תנחומים למשפחתה. יהי זכרה ברוך".