במשטרה מודים שעשו שימוש פסול בתוכנת NSO

למרות שהכחישו בתוקף את הפרסומים אודות שימוש פסול ולא חוקי בתוכנות ה-NSO, בצל חקירת היועמ"ש במשטרה מודים: "התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/02/22 15:22 ל בשבט התשפב

במשטרה מודים שעשו שימוש פסול בתוכנת NSO
המפכ"ל ה קובי שבתאי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שינוי בגרסת המשטרה: אחרי שבכירים במשטרה טענו בתוקף כי כל השימוש בתכנות הריגול היה בכפוף לחוק ובאישור משפטי, ולמרות שהשר לביטחון פנים עמר בר-לב דיווח כי לא מצא פגמים בהתנהלות המשטרה, רגע לפני שהיועמ"ש מתחיל לחקור את הנושא, במשטרה מודים: חרגנו מסמכות בכל הנוגע לשימוש ב-NSO.

בהודעה רשמית של המשטרה נכתב כי, "לאור הפרסומים בנושא, משטרת ישראל ביצעה בדיקות בנוגע למקרים בהם נטען כי משטרת ישראל ביצעה פעולות החורגות מסמכויותיה בעת הפעלת האזנת סתר באמצעות אמצעים טכנולוגים המאפשרים קליטת תקשורת בין מחשבים. לאחר בדיקה ראשונית העברנו ממצאים אלה אל היועץ המשפטי לממשלה ועל בסיסם יצאה הודעתו מיום 20.1.2022". 

אבל במשטרה מתקנים וחושפים כי: "בבדיקה נוספת מאוחרת יותר שנעשתה עוד טרם הקמת צוות הבדיקה, התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים. נוכח האמור ולנוכח הקמת צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הנחה היועץ המשפטי לממשלה על נקיטת מהלכים מיידיים על מנת למנוע אפשרות לחריגה מסמכות ומשטרת ישראל תפעל בהתאם.

ראש אגף חקירות ומודיעין, על דעת מפכ"ל המשטרה, ינחה את כלל שוטרי משטרת ישראל לשתף פעולה באופן מלא, כמצופה וכנדרש, עם עבודת צוות הבדיקה, להתייצב בפני הצוות, להשיב על שאלותיו, למסור כל מסמך או מידע שיידרשו, לאפשר גישה למערכות המידע ולספק מידע טכני על האמצעים העומדים לרשות משטרת ישראל, ובכלל זה מידע המצוי בידי גורמים שלישיים".

חבר הכנסת מיקי זוהר תקף את ההתנהלות וכתב עם פרסום הדברים: "‏הודאת המשטרה מחזקת את הנחיצות בהקמת ועדת חקירה על פרשת האזנות הסתר והפריצות לניידים. אני קורא לכל חברי הבית, מימין ושמאל, לתמוך בהצעה שלי להקמת הועדה. מדינת ישראל היא הדמוקרטיה של כולנו".