הקרב על היועמ"ש | רז נזרי לא נכלל ברשימה הסופית ופורש מתפקידו

המשנה של מנדלבליט לא נבחר לשלישיית המועמדים הסופיים שצפויים להחליף אותו ומסיים את תפקידו במשרד המשפטים. "אין לי כוונה או רצון להיכנס לפרסומים ולפרשנויות השונות שהיו על אודות הסיבות לכך, ואיני רואה בכך טעם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/22 19:45 כט בשבט התשפב

הקרב על היועמ"ש | רז נזרי לא נכלל ברשימה הסופית ופורש מתפקידו
רז נזרי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, הודיע הערב (ב') על פרישתו מהתפקיד, זאת לאחר שלא נבחר לשלישיית המועמדים הסופיים הצפויים להחליף את היועמ"ש היוצא, ד"ר אביחי מנדלבליט. שמו נגרע מהרשימה הסופית כאשר שני הנציגים של שר המשפטים גדעון סער בוועדה, ח"כ צבי האוזר ודן מרידור, הצביעו נגד המינוי. 

במכתב שפרסם נזרי, הודיע על כוונתו לפרוש בחודשים הקרובים. "מוסד היועץ המשפטי לממשלה הוא אמנם ביתי השני מזה למעלה מ-20 שנה, אך לא נולדתי יועמ"ש, ומובן כי איש אינו חייב לי את התפקיד הזה. זכיתי לשרת את המדינה והמוסד באין ספור תחומים ונושאים רגישים. אני אסיר תודה על זכות זו שנפלה בחלקי, כך כתב. 

בימין טוענים כי הדבר קשור לכך שנזרי התבטא בעבר בגישה מקלה כלפיי תיקי נתניהו, על כך אמר, "הופעתי עד מאוד, ואני בוחר שלא להשתמש במילים אחרות שעשרות אנשים מבפנים ומבחוץ כתבו לי, מכך שלא נכללתי בשלושת מומלצי הוועדה. אין לי כוונה או רצון להיכנס לפרסומים ולפרשנויות השונות שהיו על אודות הסיבות לכך, ואיני רואה בכך טעם. זכותו של שר המשפטים לבחור ולהציע לממשלה את המועמד הטוב בעיניו". 

"כפי שהודעתי לאנשיי ומחלקותיי כבר לפני זמן רב, עוד טרם הליך הבחירה, וכן ליועץ המשפטי ולשר המשפטים, אף שהקדנציה שלי מסתיימת עוד כשנתיים וחצי, איני מתכוון להשלימה בנסיבות ובכוונתי לקבוע מועד פרישה לעוד חודשים ספורים ואשתדל לסייע בתקופה זו ככל הניתן". 

המועמדים הסופיים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה

ד"ר רועי שיינדורף, דוקטור למשפטים. מאוקטובר 2013 משמש בתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה - משפט בין-לאומי. בשנת 2020 היה מעורב בגיבוש "הסכמי אברהם".

עו"ד גלי בהרב-מיארה, בין השנים 2007–2015 שימשה כפרקליטת מחוז תל אביב והמרכז (אזרחי) בפרקליטות המדינה. מועדפת על ידי ראש הממשלה ושר המשפטים.

עו"ד איתי אופיר, הסרוג שברשימה. בפברואר 2018, מונה על ידי שר הביטחון לעמוד בראש הוועדה לבחינת גיוסם של המגזר החרדי. בשנת 2018 בחוות דעת משפטית קבע אופיר כי בחלוף ארבעים שנה מהקמת היישוב עפרה שבבנימין ניתן להכשיר חלק מבתיו באמצעות הפקעת הקרקע ופיצוי מלא של בעלי הקרקע הפלשתינים על הפקעה זו, כפי שהחוק מאפשר לעשות בישראל וכפי שכבר בוצע בעבר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן