חוק הגיוס | יואב קיש מאיים: אגיע להצביע למרות הבידוד

חבר הכנסת מהליכוד חולה בקורונה, אולם לאחר שהתבשר כי יקוזז עם מאזן גנאים, שצפוי להימנע מהצבעה, הודיע כי יגיע למשכן. "הקואליציה מנצלת את זה שאני מאומת ונותנת חבר כנסת שלא תומך בחוק כקיזוז"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 31/01/22 18:11 כט בשבט התשפב

חוק הגיוס | יואב קיש מאיים: אגיע להצביע למרות הבידוד
יואב קיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הגל החמישי של נגיף הקורונה בדמות זן האומיקרון גורם לעלייה חדה בתחלואה ולשיבושים קשים בשגרת החיים, זאת עקב בידודים ותורים ארוכים לבדיקות תכופות. גם שגרת העבודה בבית הנבחרים הישראלי הופרה עקב הידבקויות של חברי כנסת רבים בנגיף, למרות שהם רשאים לקבל קיזוז. 

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד הודיע הערב (ב') כי הוא מתכנן להגיע למשכן ולהצביע על חוק הגיוס שעולה להצבעה בקריאה ראשונה, זאת למרות היותו מאומת לקורונה ושוהה בבידוד. "אני מאומת ועכשיו מודיעים לי שהקואליציה תקזז אותי לחוק הגיוס עם ח"כ מאזן גנאיים. כולם יודעים שמאזן כפי שעשה בעבר בחוק הזה הוא נמנע. כלומר הקואליציה מנצלת את זה שאני מאומת ונותנת חבר כנסת שלא תומך בחוק כקיזוז. בכוונתי לצאת מביתי ולהגיע להצבעה. אנהג בשיא הזהירות והריחוק אבל מטריד ומדאיג אותי שאני עלול לסכן אנשים. לא מצליח להבין את התנהלות הקואליציה. מה הם מנסים להוכיח? סילמן הזויה". כך אמר. קיש, שהיה סגן שר הבריאות בתקופת ממשלת נתניהו-גנץ, התגלה כחיובי לפני יומיים. 

כזכור, חוק הגיוס נפל באמצע החודש לאחר שחברת הכנסת ממרצ, ג'ידא רינאוי זועבי, הפרה את המשמעת הקואליציונית והצביעה נגד החוק, בשל חוק האזרחות. בהצעת החוק אותה הציג שר הביטחון בני גנץ, הוצע לבסס מתווה חדש לגיוסם של תלמידי ישיבות ובוגרי מוסדות חינוך חרדיים, במקום המצב הקיים בחוק, תוך עדכון יעדי הגיוס, הצבת יעד עלייה שנתי והגדרת השלכות כלכליות במקרה של אי עמידה בו. כמו כן, הוצע להפחית את הגיל הנדרש לקבלת פטור משירות סדיר לאחר דחיית שירות. בנוסף, הציע החוק לאפשר שירות סדיר מקוצר לצד השתתפות בהכשרה תעסוקתית ו/או שירות לאומי-אזרחי חלף השירות הצבאי.