מטפל לבד באוטו? מהיום תחויב להזמין מוסכניק מורשה

רפורמה שנויה במחלוקת בשירותי הרכב והמוסך: שורה של טיפולים לרכב יאושרו לביצוע גם מחוץ למוסך אך רק על ידי מוסכניק מורשה. ציבור הנהגים זועם: "למה שבן אדם לא יוכל לעשות זאת בביתו?" | השרה מיכאלי: "היום אנחנו והטכנולוגיה הולכות יד ביד"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/01/22 09:49 כט בשבט התשפב

מטפל לבד באוטו? מהיום תחויב להזמין מוסכניק מורשה
צילום: David Cohen/Flash90

לכולנו זה קרה: תקלה קטנה ברכב שמצריכה אותנו להגיע עד למוסך ולבזבז חצי יום. היום (ב') אושרו בוועדת הכלכלה של הכנסת התקנות שמתירות לעובדי ועובדות מוסכים מורשים לבצע שורה של פעולות גם מחוץ למוסך, אך מצד שני אוסרות על אנשים פרטים לבצע את התיקון בעצמם כפי שהיו רגילים עד כה.

התקנות כאמור, מעוררות מחלוקת רבה בכל הקשור לנחיצותן, שכן מעתה על תיקון שלכאורה היה פשוט לעשות בבית הנהגים יחוייבו להזמין מוסכניק מורשה, דבר שיפגע בלא מעט חובבי רכבים שאוהבים לתקן את הרכב שלהם בעצמם. 

למה המדינה צריכה ללמד את האזרח איך ואיפה לתקן את רכבו?

התקנות מתייחסות לשורה של תיקונים שוטפים לרכב בהם: עדכון תוכנה, תיקון והחלפת מסנן אוויר, מסך מגע, פקד חלון, ידית דלת, פנסים, מפתח הרכב ועוד. עם אישור התקנות, ניתן יהיה לבצען בכל מקום ובכל זמן באמצעות עובד/ת מוסך מורשה, ללא צורך בהגעה פיסית אל המוסך. 

צילום: צילומסך

ממשרד התחבורה נסר כי מדובר בשיפור שירות משמעותי לציבור הנהגים והנהגות, שיחסוך לבעלי הרכב את הצורך להגיע למוסך ולבלות שם זמן יקר בכל פעם שנדרש לבצע טיפול או תיקון לרכב. בנוסף, התקנה תחסוך לבעל מוסך שטחים תפעוליים ותשתיות ותאפשר לו להרחיב את הפעילות הכללית.

כזכור באוגוסט האחרון פורסמו התקנות החדשות, וציבור הנהגים מחה נגדן "אפשר להגדיר שאסור לעשות את הפעולות האלה בצד הכביש, אבל למה שבן אדם לא יוכל לעשות זאת בביתו?", נכתב באחת ההערות, "למה המדינה צריכה ללמד את האזרח איך ואיפה לתקן את רכבו? בכל דבר שאני מחליט לתקן בעצמי אני לוקח סיכון שאני אעשה משהו לא בסדר - זה חלק מהחיים"."

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים הגיבה על התקנות החדשות , ח"כ מרב מיכאלי: "בדרך כלל החוקים זוחלים אחרי הטכנולוגיה, אבל היום אנחנו והטכנולוגיה הולכות יד ביד אל עבר עתיד תחבורתי מתקדם, ירוק ומודרני. התקנות שהעברנו היום מרחיבות את השירות שיינתן לרכבים גם מחוץ למוסך, מקלות על חיי נהגות ונהגים רבים וחוסכות כסף, זמן וסיכון בנסיעה. עם השינויים התדירים בעולם הרכב, והמעבר אל תחבורה ירוקה, חשמלית וחדשנית, זאת החובה שלנו במשרד התחבורה להתאים את התקנות הקיימות לצרכים המתפתחים וזה בדיוק מה שעשינו היום".