"גיבורה" נתניהו סופד לאסתר פולארד: "פעלה במסירות אין קץ במשך שנים ארוכות"

לאחר הבשורה הקשה על כך שאסתר פולארד הלכה לעולמה, במערכת הפוליטית סופדים לה. "זוכר את פגישותינו ושיחותינו לאורך השנים ואת הבטחתי להחזיר את יונתן הביתה", כתב יו"ר הליכוד בנימין נתניהו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/01/22 08:46 כט בשבט התשפב

נתניהו סופד לאסתר פולארד: "פעלה במסירות אין קץ במשך שנים ארוכות"
פולארד ואשתו במטוס לישראל, צילום: אתר ישראל היום

כשבועיים לאחר שאושפזה בעקבות הקורונה, אסתר פולארד רעייתו של המרגל הישראלי יונתן פולארד,  נפטרה הבוקר (ב'). הלווייתה תתקיים היום בהר המנוחות בירושלים. במערכת הפוליטית הגיבו לפטירתה, ואמרו מילים חמות על האישיות שלה.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של אסתר פולארד, אישה שמסירותה ואהבתה ליונתן פולארד הפכו לסמל לעוצמה, נחישות ואמונה. יהי זכרה ברוך".

גם נתניהו ספד לאסתר וכתב: "רעייתי שרה ואני דואבים עם יונתן פולארד על פטירתה של רעייתו אסתר ז״ל. אסתר פעלה במסירות אין קץ במשך שנים ארוכות למען שחרורו של יונתן. אני זוכר את פגישותינו ושיחותינו לאורך השנים ואת הבטחתי להחזיר את יונתן הביתה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "ברוך דיין האמת. משתתף באבלו הכבד של יהונתן פולארד על פטירתה של רעייתו הנאמנה והגיבורה כארי אסתר ז"ל ומתפלל שהקב"ה יתן לו כח להתגבר על האבדן הגדול ולהמשיך בחיים טובים ובריאים לאורך ימים ושנים. ומחה השם אלוקים דמעה מעל כל פנים".

פרקליטתו של יונתן פולארד, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר נשיאת ארגון שורת הדין, ספדה לה: ״אסתר פולארד, לביאה ואישה משכמה ומעלה שנלחמה למען בעלה והובילה את המאבק לשחרורו במשך 30 שנה, הלכה לעולמה הבוקר. היא פעלה ללא חת מתוך אמונה אמיתית בצדקת הדרך. בכל יום היא היתה לצידו, בכל בית מאסר ובכל משבר ולא הביטה ימינה או שמאלה עד שנחתו בסוף באדמת ארץ ישראל כדי להתחיל את דרכם החופשית. כל כך כואב לשמוע הבוקר כי נהנתה מהחופש המשותף בסך הכל שנה אחת בלבד. אני שולחת תנחומים כנים ליונתן ולכל המשפחה. יהי זכרה ברוך״.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר: "הלב נשבר לשניים, למשמע הידיעה הבוקר על מותה של אסתר פולארד ז"ל - שמסרה נפשה עבור מדינת ישראל יחד עם בעלה יונתן פולארד. אני שולח תנחומים לבעלה ולבני המשפחה. עם ישראל לא ישכח את מסירות הנפש שלכם. בבניין ציון וירושלים תנוחמו".

שרת הפנים איילת שקד כתבה:"זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה". הצטערתי לשמוע על פטירתה של אסתר פולארד. הליכתה במדבר שנים ארוכות למען יונתן מעוררת התפעלות והעניקה לו כוחות נפש . שמחה שזכתה להשתקע עמו בא״י שכל כך אהבה. יהי זכרה ברוך".

חברת הכנסת אורית סטרוק: "אסתר פולארד, אשת מופת, אשה גדולה מהחיים, שאהבתה, מסירותה ונחישותה חדרו את חומות בית האסורים והחזירו את יונתן לחיים, לחירות, לארץ החיים. אשה שלא נרתעה מקשיים, שידעה כ"כ הרבה יסורים - הלכה מאתנו, אבל תזכה להיטמן כאן בארץ החיים. דמותה המופלאה תמשיך ללוות את חיינו. יהי זכרה ברוך".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר כתבה: "הלב כואב, אסתר פולארד רעייתו של יהונתן פולארד הלכה לעולמה לאחר שחלתה בקורונה ונאבקה במחלת הסרטן. אסתר פולארד היא השיעור באמונה החזק ביותר! היא השראה יוצאת דופן לאישה שלחמה, האמינה ולא ויתרה במשך 35 שנה, היא דוגמא לאומץ, נאמנות וציונות. מתפללת ומחזקת את המשפחה. יהי זכרה ברוך".