ברוך דיין האמת: אסתר פולארד, רעייתו של יונתן פולארד, הלכה לעולמה

אסתר פולארד, רעייתו של יונתן פולארד ומי שהובילה במשך שנים את המאבק לשחרורו, נפטרה היום. הלווייתה תצא בשעה 16:00 מבית ההספד קהילת ירושלים בהר המנוחות | ממשפחת פולארד נמסר: "ברוך דיין האמת, המומים וכואבים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/01/22 07:33 כט בשבט התשפב

ברוך דיין האמת: אסתר פולארד, רעייתו של יונתן פולארד, הלכה לעולמה
אסתר פולארד, צילום: Miriam Alster/FLASH90

לפני כשבועיים, נודע כי אסתר פולארד רעייתו של המרגל הישראלי יונתן פולארד המתמודדת עם מחלת הסרטן נדבקה בקורונה וטופלה בשלב ראשון בבית בהמלצת הרופאים. בעקבות התדרדרות במצבה היא אושפזה, והבוקר (ב') הלכה אסתר לבית עולמה.

ממשפחת פולארד נמסר: "ברוך דיין האמת. בצער רב וביגון קודר, המומים וכואבים אנו מצטערים להודיע על פטירתה של אסתר פולארד ע"ה. ההלוויה תתקיים היום בהר המנוחות בירושלים. על המועד המדוייק תבוא הודעה. ומחה ה' דמעה מעל כל פנים".

בדצמבר 2020 עלה פולארד לישראל. ובראיון ארוך שפורסם בסוף השבוע ב"ידיעות אחרונות", האנשים שלכדו אותו מדברים לראשונה על הפרשייה המטלטלת. שבירת השתיקה של חוקריו נעשתה בעקבות סדרה חדשה בת ארבעה פרקים, שיצר והפיק העיתונאי עמרי אסנהיים אודות פרשת פולארד, אותה ביימו גלעד טוקטלי ושני חזיזה. הסדרה תעלה ביום רביעי הקרוב ב"כאן 11".

הסדרה מדלגת בין שלושה צירים: מה הוביל צעיר יהודי-אמריקאי לבגוד כך במולדתו, מדוע בגדו בו מפעיליו הישראלים, ומה הוביל את מדינת ישראל לבגוד כך בבת הברית הגדולה ביותר שלה – עד ראש הצמרת.

בריאיון מגוללים ארבעה מחוקריו של פולארד את הפרשה המסעירה כפי שהם ראו אותה. לידיה ג'וקורק, מי שהובילה את החקירה מטעם ה-"FBI", הסבירה: "לאורך השנים, בעקבות גזר הדין החמור שהוטל על פולארד והסירוב של הרשויות בארצות הברית להעניק לו שחרור מוקדם, התפתחה תיאוריה שפולארד הופלה לרעה בגלל אנטישמיות. וזה ממש לא נכון. חשוב לנו להראות שהתייחסנו לפרשה הזו בדיוק כפי שהיינו מתייחסים לכל פרשיית ריגול אחרת. בסך הכול עשינו את עבודתנו".

”ההמחשה הכי טובה של התחושות שלנו“, היא משחזרת, ”זה מה שקרה בחדר החקירות כמה דקות אחרי המעצר. ישבתי שם עם פולארד, ואז הייתה דפיקה בדלת ונכנס לחדר אחד הממונים עליי. הוא שאל אותי: למי פולארד נתן את המסמכים? ואמרתי לו, ’כנראה לישראלים‘. התשובה שלו הייתה, 'או מיי גאד, חבל שהוא לא ריגל עבור הרוסים'".


(פרשת פולארד נחשפת לעולם במלואה | החל מרביעי בכאן 11 וביוטיוב)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן