אין שביתה: אלה ההתאמות אליהן הגיעו משרד החינוך והסתדרות המורים

משרד החינוך והסתדרות המורים הגיעו הערב להסכמות בנושא מתווה ביטול הבידודים לילדים. בין ההסכמות: חלוקת בדיקות אנטיגן לצוותי ההוראה ובקרה על דיווחי הורים באמצעות בדיקות מדגמיות. יפה בן דויד: "שמחה שנציגי משרד החינוך תמכו בהכנסת השינויים למתווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/22 20:29 כח בשבט התשפב

אין שביתה: אלה ההתאמות אליהן הגיעו משרד החינוך והסתדרות המורים
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

הוסר איום השביתה. מתווה "לומדים ובודקים" במסגרתו בוטלו הבידודים במערכת החינוך יצא הבוקר לדרך, ברקע איומי השביתה של הסתדרות המורים. הערב (א') לאחר פגישה מכרעת בין משרד החינוך והסתדרות המורים כהמשך לפגישה שהתרחשה אמש בין מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר למזכ"לית הסדרות המורים יפה בן דויד, סוכם על התאמות במתווה שיאפשרו הפעלה בטוחה יותר של מערכת החינוך.

 ההתאמות החדשות

  • בדיקות יחולקו לכלל עובדי ההוראה.
  • בדיקה שתיערך על ידי נאמן קורונה בבית ספר/ישובי תוכר כבדיקה מוסדית.
  • בחינוך המיוחד יתקיימו בדיקות לכל התלמידים. למעט תלמידים הלומדים במוסדות חנ"מ עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הפרעות נפשיות, מוגבלות פיזית קשה ותלמידים על הרצף האוטיסטי. גם לתלמידים אלו יחולקו בדיקות לביצוע על פי החלטת הורים. 
  • תתקיים בקרה על דיווחי הורים באמצעות בדיקות מדגמיות של דיווחי הפורטל.
  • משרד החינוך יעדכן את הסתדרות המורים במספר הדיווחים בפורטל הורים.
  • נקבעו פגישות מעקב עם מנכ"לית המשרד. 

"בן דויד החזירה אותנו למופע האימים שלה בתחילת הקורונה"

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה הערב כי החזרת הילדים לשגרה הבית ספרית הינה צו השעה. "אני מברכת על ההבנות שהושגו המכירות בחשיבות החזרת הילדים לשגרת בית הספר תוך הבטחת תחושת המוגנות של הצוותים החינוכיים. ילדים בריאים מקומם בבתי הספר". 

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים ציינה כי "עמדנו על העיקרון שהמדינה חייבת להכניס למערך השיקולים גם את בריאותם של עובדי ההוראה ואני שמחה שנציגי משרד החינוך בראשות השרה, ד"ר יפעת שאשא ביטון תמכו בהכנסת השינויים למתווה".

דורית חזן, יו"ר ארגון גננות מחנכות מבית ההסתדרות הלאומית תקפה את הסיכום בין משרד החינוך להסתדרות המורים: "בן דויד החזירה אותנו למופע האימים שלה בתחילת הקורונה ולא באמת השיגה משהו לטובת הגננות. חוץ מכעס וחיצים שהופנו כלפי הגננות מהציבור היא לא פעלה במאומה עבורם. הערב הוכח שוב כי מדובר בעוד מסע יחסי ציבור ותו לא".

(בנט, הורוביץ ושאשא ביטון מציגים את מתווה "לומדים ובודקים")

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן