בית המשפט הכריע: הלימודים ביום ראשון יתקיימו כרגיל

בית הדין לעבודה האריך את הצו האוסר על המורים לשבות עד ליום שני בשעה 10:00. עד אז ימשך המתווה החדש לפיו ידרשו התלמידים להיבדק פעמיים בשבוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/22 13:33 כו בשבט התשפב

בית המשפט הכריע: הלימודים ביום ראשון יתקיימו כרגיל
איפה יש לימודים?, צילום: shutterstock

בית הדין לעבודה האריך היום (שישי) את הצו האוסר על המורים לשבות עד יום שני בבוקר לפחות. זאת  בשל החלטת הממשלה להפסיק את בידודי הילדים במערכת החינוך, ובמקומה להנהיג שגרת בדיקות קבועה לפיה התלמידים יבדקו פעמיים בשבוע, ורק אם ימצאוחיוביים לקורונה יצטרכו בבידוד פרטני.

עם זאת, בית הדין הורה להסתדרות המורים להמשיך את המשא ומתן מול משרד החינוך, ולהגיש עד ליום שני בשעה 10:00 את עמדתם בנושא לבית הדין לעבודה. עד לאותו מועד, יתקיימו הלימודים כסדרם.

כזכור לאחר שהמתווה החדש עבר בממשלה, הורתה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, לצוותי ההוראה והגננות שלא להגיע לבתי הספר.  "לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה - אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. כיתות החינוך המיוחד בבתי ספר רגילים יצטרפו למחאה" אמרה.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הגיבה להודעתה של המזכ"לית ואמרה: "צעדים כוחניים ופוליטיים על גבם של ילדי ישראל אינם ראויים ואינם מקובלים, בטח בימים מאתגרים כאלה. התנהלות אגרסיבית וחד צדדית לא בבית ספרנו. משרד החינוך פועל להוצאת צווי מניעה".