הגל החמישי: מעל 80 אלף מאומתים | ביקורת על ביטול הבידודים במשרד החינוך

83,613 נדבקים חדשים ביממה האחרונה, 845 חולים קשה | פרופ' רן בליצר: לא התייעצו עם המומחים בנוגע לביטול הבידודים במשרד החינוך וכי עדיין אין תמונת נתונים מלאה -"אנו עוד לפני השיא, ועוד נכונו לנו ימים מורכבים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/01/22 09:58 כג בשבט התשפב

הגל החמישי: מעל 80 אלף מאומתים | ביקורת על ביטול הבידודים במשרד החינוך
צילום: Hadas Parush/Flash 90

התפשטות זן האומיקרון והתפרצות הגל החמישי מכה בישראל, והנתונים עולים בקצב מתמיד. בראיון לרדיו 103FM אומר פרופסור רן בליצר, ראש מערך החדשנות ומנהל מכון המחקר בשירותי בריאות כללית: "יש פער בין המקום בו כולם רוצים להיות, לבין המקום בו אנו נמצאים כעת. אנו בהחלט בשיא, אך בכל מה שקשור למערכת האשפוז ולחולים הקשים - אנו עוד לפני השיא, ועוד נכונו לנו ימים מורכבים".

משרד הבריאות פרסם היום (ג') את נתוני תחלואת הקורונה המעודכנים, מהם עולה כי מספר המאומתים ביממה האחרונה עומד על 83,613, מתוכם 845 חולים קשה.

בליצר הוסיף על ביטול הבידודים במערכת החינוך: "לא התייעצו עם קבינט המומחים לגבי זה. הייתי דוחה זאת, כי אנו מחכים למידע מהעולם לגבי תחלואה בתסמונת פימס". אמש (ב') פורסם כי פרויקטור הקורונה ביקש לדחות את מתווה ביטול הבידודים במערכת החינוך, שצפוי להיכנס לתוקפו ביום חמישי הקרוב. ראש הממשלה נפתלי בנט סירב לו.

על פי הדיווח, בדיון שערך בנט עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, בכירי המשרד ופיקוד העורף, תחילה הזהיר זרקא כי מספר המאושפזים בבתי החולים הולך וגדל, כמו גם התחלואה בקרב צוותי הרפואה, והיעדרות רבים מהצוותים. בהמשך המליץ לדחות את הפטור מבידוד לילדים עד שתחול ירידה בתחלואה, אך כאמור בנט השיב כי אינו רואה צורך לשנות את ההחלטה.

"בעקבות התחלואה הגבוהה שנצפית בגל החמישי, היקף אשפוזים גבוה של מטופלים מאומתים ובגלל covid19, והיקף מאוד גדול של צוותי רפואה נעדרים, נדרשנו לשינוי מדיניות אשפוז בבתי החולים הכללים" - משרד הבריאות הנחה מוקדם יותר הערב את בתי החולים לאשפז חולים מאומתים מחוץ למחלקות הקורונה, על מנת לאפשר את המשך הטיפול במחלה המקורית עמה הגיעו לבית החולים - בתנאים מסוימים. 


(הנחיות חשיפה למאומת ולבעלי תסמינים)