בנט על חיסון בני 12: "אני רוצה שההורים יריבו אחד עם השני"

ראש הממשלה סיפק במהלך ישיבת הממשלה האחרונה לפני פתיחת שנת הלימודים, התבטאות שנויה במחלוקת: "אני רוצה שההורים של אלה שחיסנו את ילדיהם יפעילו לחץ עם ההורים שלא חיסנו" | במשרד ראש הממשלה לא מכחישים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/21 22:27 יג בתשרי התשפב

בנט על חיסון בני 12: "אני רוצה שההורים יריבו אחד עם השני"
בנט. "אני רוצה שההורים יריבו", צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הדלפה של ראש הממשלה נפתלי בנט מישיבת קבינט הקורונה האחרונה שלפני תחילת שנת הלימודים, עלולה להרגיז הורים רבים. ראש הממשלה אמר כי הוא מעוניין שהורים "יריבו אחד עם השני". כך פורסם הערב (א') במהדורת "חדשות 13". באמירתו רצה בנט לגרום להורים שילדיהם חוסנו, להפעיל לחץ על הורי תלמידים לא מחוסנים.

דבריו של בנט הגיע בעקבות דבריה של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שהציעה לחלק את התלמידים בערים האדומות לפי שכבת גיל ולא לפי כיתה. על פי מתווה הלימודים, בערים אדומות הלימודים מתנהלים כסדרם רק כאשר 70% מהתלמידים באותה כיתה, בה הילדים מעל גיל 12, התחסנו נגד נגיף הקורונה.

בתגובה לדבריה של בן דוד, אמר נפתלי בנט: "לא נכון לקיים את זה באופן שכבתי, אני רוצה שההורים יריבו אחד עם השני. אני רוצה שההורים של אלה שחיסנו את ילדיהם יפעילו לחץ עם ההורים שלא חיסנו".

במשרד ראש הממשלה לא הכחישו את הציטוט, ומסרו לחדשות 13: "ראש הממשלה חותר לסיים את תופעת הבידודים ההמוניים ולאפשר חיים נורמליים ככל האפשר לתלמידי ישראל ולהוריהם, תוך שמירה על בריאותם. לשם כך הוא מבקש מגורמי המקצוע השונים לבחון אפשרויות למתווים שיאפשרו למידה סדירה ורציפה".


(ישיבת הממשלה מתאריך 22.08.21)

הנהגת ההורים הארצית הזדרזה להגיב על הדברים המיוחסים לראש הממשלה, על כך שרוצה, לכאורה, שההורים יריבו האחד עם השני, "דברים מזעזעים ומוטב היה שלא היו נאמרים כלל. הורי וילדי ישראל אינם כלי משחק בידי ראש הממשלה".

בהנהגת ההורים הארצית דורשים מבנט לחזור בו מאמירתו. "בניגוד לאמירה הזו - ההורים לא יריבו זה עם זה. ההורים כולם כאחד דורשים מהממשלה לאפשר את הבדיקות לצד החיסונים לתלמידים, כמו כל מגזר אחר ולחדול מהמתווה הכיתתי שהוא לא הגיוני ולא ריאלי". 

נזכיר כי מי שאינם מתחסנים עדיין, הם ילדים עד כיתה ו'. החלטה משמעותית התקבלה מוקדם יותר היום בקבינט הקורונה: עד כה היה מדובר בהמלצה, אך בחזרה ללימודים אחרי חג סוכות יחויבו ילדים מגיל גן (3) ועד לכיתות ו' (12) להציג בדיקת אנטיגן שלילית על מנת להיכנס לבית הספר.