בנט מודיע לשותפים: "כל עוד אני ראש ממשלה - אין אוסלו"

בנט העניק מספר רב של ראיונות לכלי התקשורת הגדולים, בהם התייחס לטיפול במגפת הקורונה: "מי שרוצה היסטריה - לא יקבל אותה אצלנו, ולמגעים אותם מנהלים שרים בממשלתו עם בכירים פלשתינים: "זה לא סוף העולם. אני לא שופט את שותפיי, אני מאפשר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/01/22 10:46 כו בשבט התשפב

בנט מודיע לשותפים: "כל עוד אני ראש ממשלה - אין אוסלו"
בנט, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט התראיין בסוף השבוע לכלי התקשורת הגדולים בזמן שהגל החמישי של מגפת הקורונה ממשיך להכות בעוצמה, ותחלואת האומיקרון בישראל ממשיכה לעלות. "אני מתראיין בשיא המגיפה ולא כשזה יהיה מאחורינו, כדי להגיד לציבור שהכל בשליטה. כשרואים את הסוף באופק צריך לשמור על המבוגרים ועל הילדים", אמר בנט בפתח הריאיון איתו ב"ישראל היום", אותו ערכה מוריה קור.

"ניהול גל הדלתא והאומיקרון במדינה מתנהל בצורה כמעט הכי טובה בעולם, לפי מודל ישראלי שפוי שמצד אחד לא מתכחש לקורונה, אנחנו כבר יודעים שזאת לא שפעת ונזקיה רבים. מאידך אני לא ממהר ללחוץ על טריגר הסגרים שהיה פה כלי מרכזי בשנה שעברה. המודל הוא לקיים כלכלה לצד האומיקרון. אנחנו שיאנים כמעט עולמיים בהיקף הבדיקות וזה עובד. אנחנו הראשונים בעולם שהבאנו את התרופה של פייזר".

כידוע, ישראל ניצבת במקום הראשון ביחס להדבקות. בנט אמר: "אנחנו הראשונים עם הבוסטר הרביעי שעכשיו הוכיח את עצמו, ומציל חיים. עם התוכנית החזקה בעולם לשמירה על הזקנים, 'מגן אבות'. זאת הדרך הישראלית - יוזמה, פעולה, לא לשלוח את כולם הביתה אלא להפעיל את המשק".

"אני לא מתכחש, יש פה צונאמי"

הורים רבים לא הולכים לעבודה כי ילדיהם שוהים בבית בשל בידוד או הדבקה, ובסך הכול מרגישים שפועל יש סגר, גם אם לא הוכרז כך. "אני לא מתכחש, יש פה צונאמי", השיב בנט. "אמרתי מראש שנגיע ל־20 ו־50 אלף מאומתים ביום. נערכנו בצורה טובה כממשלה, אנחנו מפצים את ההורים בצורה מלאה על האובדן הזה. העלינו מ־430 ל־570 שקלים את התשלום ליום עבודה. כל ילדי ישראל יעברו להיבדק פעמיים בשבוע. זה כלי יוצא מן הכלל למלחמה במגיפה".

ראש הממשלה לא מתחרט על הספר אותו כתב בזמן שישב באופוזיציה, "איך לנצח מגפה". "למעשה, כל מה שהטפתי אליו אני עושה. אמרתי לא ללכת לסגרים אלא לבדיקות. אמרתי מאה אלף בדיקות, אמרו שזה דמיוני, אבל הנה אנחנו כבר ב־400 אלף! אמרתי לשמור על הזקנים - אנחנו מפעילים את 'מגן אבות'; כשנכנסתי לתפקיד הכול היה מפורק, אמרתי שצריך כלי ניטור ולהכניס טכנולוגיה והתקנתי עשרות רבות של נקודות ניטור ביוב. למעשה אני מממש בדיוק את התפיסה. מי שרוצה היסטריה - לא יקבל אותה אצלנו. בממשלה הזאת באמת קמים בבוקר ובאים לעבוד, עושים את זה כבר שבעה חודשים".


(אוגוסט 2020, בנט בכנסת: ״אזרחי ישראל מתים מבפנים. שרי ישראל, תתעוררו!״)

"אני ימין, ועמדותיי לא השתנו"

אתה עדיין ימני? נשאל בנט, והשיב: "אני ימין, ועמדותיי לא השתנו, אני ממשיך להתנגד למדינה פלשתינית ועומד על שלנו. גם ימנים באים אלי לפעמים ואומרים, בשקט, זאת ממשלה טובה. על 70 אחוז מהדברים בממשלה אנחנו מסכימים. שצריך חינוך יותר טוב, ולהיאבק בפשיעה, ולבנות יותר בתים. אני מרגיש שהממשלה הזו היא ממש הצלה".

"במקביל, אני אומר לאנשי הימין: 'תסתכלו - ראש הממשלה הוא איש ימין'. עמדתי מול נשיא ארצות הברית ששאל אותי לגבי הקמת קונסוליה לפלשתינים בירושלים, ובארבע עיניים בבית הלבן אמרתי לו: 'אדוני הנשיא, אתה חבר אמת של מדינת ישראל, אבל איני יכול להיענות כי למדינת ישראל יש רק בירה אחת, ירושלים, והיא רק של מדינה אחת, ישראל'.

לאחרונה נפגש שר הביטחון גנץ עם ראש הרשות הפלשתינית בביתו בראש העין, ושר החוץ לפיד נפגש עם השר הפלשתיני לעניינים אזרחיים. "כל עוד אני ראש ממשלה אין אוסלו, ואם יהיה אוסלו - אין ממשלה. אני מתנגד למדינה פלשתינית וגם לא מאפשר קיום משא ומתן מדיני בקו של מדינה פלשתינית"

"אני לא אפגוש את מי שרודף את חיילי צה"ל בהאג ומעביר כספים לרוצחים, לשותפיי - גם גנץ וגם לפיד - יש עמדות שונות ממני. הם מייצגים עמדות של השמאל, וזה לגיטימי כל עוד במעשים אנחנו במכנה המשותף שקבענו".

על עצם הפגישות עם הבכירים הפלשתיניים, אמר: "לא. גם קודמי פגש את אבו מאזן לא פעם, ועוד עם דגלים פלשתינים ברקע. זה לא סוף העולם. אני לא שופט את שותפיי, אני מאפשר. אין להם סמכות לנוע בתחום המדיני. הם מדברים כלכלה ואני בעד חיזוק הסחר בין הפלשתינים לביננו".

"לשאת את מקל השליחים של הנהגת המדינה היהודית. זה לא מובן מאליו עבורי"

בסוף הריאיון, סיכם ראש הממשלה את תחילת כהונתו וסיפר ממה הוא נהנה: "השבתות הן הרוגע, זאת היציבות והנורמליות ובמובן הזה ביתי הוא מבצרי ממש. המשפחה סופגת, אבל אני שלם עם המהלך לחלוטין. אני אדם מאמין ויש לי ביטחון גדול שעשיתי את הצעד הנכון: אנחנו ממשלה אפקטיבית, וזאת הזכות הכי גדולה שיכולתי לחלום עליה - לשאת את מקל השליחים של הנהגת המדינה היהודית. זה לא מובן מאליו עבורי".

"בימים אלה, לפני 80 שנה, התקיימה ועידת ואנזה. הגרמנים תכננו באופן שיטתי רצח של העם היהודי. הלקח שלי הוא שצריך לשמור על המדינה עם הציפורניים. לכן, גם אם אני משלם מחיר כבד, זה מחיר שאני משלם בהבנה". 


(הכנסת מאשרת את הקמת הממשלה ה-36)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן