"לאט לאט השורות מתנקות" | מרב מיכאלי על עסקת הטיעון של ליצמן

המערכת הפוליטית מגיבה לעסקת הטיעון של חבר הכנסת מיהדות התורה, במסגרתה יודה בהפרת אמונים ויתפטר מהכנסת | ליצמן בתגובה: "מדובר במקרה בו פעל ח"כ ליצמן במענה לפניית ציבור שקיבל, ללא היכרות עם הפונה, וללא כל זיקה או מניעים אישיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/22 16:27 כה בשבט התשפב

"לאט לאט השורות מתנקות" | מרב מיכאלי על עסקת הטיעון של ליצמן
ליצמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מספר ימים לפני סיום כהונתו של אביחי מנדלבליט כיועץ המשפטי לממשלה, חבר הכנסת יעקב ליצמן חתם היום (ה') על עסקת טיעון במסגרת הפרשות בהן היה מעורב. על פי ההסדר, שר הבריאות לשעבר יודה בהפרת אמונים בפרשת מלכה לייפר ופרשת המעדניה תימחק מכתב האישום. בנוסף, על ליצמן יושת מאסר על תנאי וקנס סמלי של 3,000 שקלים. במסגרת ההסדר הנחתם, ליצמן יתפטר מהכנסת.

במערכת הפוליטית הזדרזו להגיב על הצעד, שיביא לסיום כהונתו ארוכת השנים של ליצמן בכנסת. שרת התחבורה, מרב מיכאלי, מסרה: "‏הפרת האמונים של ליצמן בפרשת מלכה לייפר היא הפרת אמונים כלפי כל מי שאי פעם נפגעה או נפגע מינית. היא הפרת אמון במערכת, במדינה, בנבחרי הציבור שאמורים להגן על הנפגעות והנפגעים מפני התוקפים ולא על התוקפים והתוקפות מפני רשויות אכיפת החוק. לאט לאט השורות מתנקות מהשחיתות". 

מיכאלי

מיכאלי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר מפלגתה, יושב ראש ועדת חוק, חוקה ומשפט, חבר הכנסת גלעד קריב, התייחס גם הוא לפרשה, וטען כי העסקה חייבת לכלול גם הטלת קלון. "שר המנצל את מעמדו על מנת למנוע הסגרה של חשודה בעבירות מין בקטינות, מפר אמונים לא רק כלפי המדינה אלא כלפי כל ילד וילדה הזקוקים להגנה מפני אלו המבקשים לחנוק את זעקתם. אם הפרת אמונים מסוג זה אינה גוררת קלון, ספק גדול אם יש עדיין תוקף למושג משפטי וערכי חשוב זה".

לאחר ההודעה על עסקת הטיעון, מסר ליצמן בשם עורכי דינו, ז'ק חן, דרור ארד איילון ונעה פירר, כי היועץ המשפטי לממשלה אכן קיבלו את מרבית טענותיו. "בסופו של יום, הסכים ח"כ ליצמן לקחת אחריות על אירוע אחד וחריג לדרך פעולתו הרגילה, ולהודות במיוחס לו במסגרת הסדר שיוצג לבית המשפט. מדובר במקרה בו פעל ח"כ ליצמן במענה לפניית ציבור שקיבל, ללא היכרות עם הפונה, וללא כל זיקה או מניעים אישיים. יודגש, כי לאורך כל שנות פעילותו הציבורית פעל ח"כ ליצמן למען כלל הציבורים והאוכלוסיות, בכללם מתן מענה מיוחד לפניות הציבור ללא אפליה ועל פי החוק". 

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני שוחח לפני זמן קצר עם יו"ר הסיעה בכנסת ח"כ יעקב ליצמן וחיזק את ידיו בעקבות הסדר הטיעון שנחתם עמו. השניים סיכמו להיפגש בתחילת השבוע ולדון בענייני הסיעה השוטפים.