הותר לפרסום: עוזרו של השר ליצמן הוא אחד החשודים בפרשת השחיתות

עוזרו של שר הבינוי והשיכון, מוטי בבצ'יק, הוא אחד החשודים בפרשת השחיתות במשרד הבריאות שהתפרסמה הבוקר. יחד איתו נעצרו איש תקשורת ומנכ"ל חברה. במשטרה חושדים: תנובה ביקשה הטבות והעבירה כספים לעמותות של עוזר השר

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/21 17:12 כו בסיון התשפא

הותר לפרסום: עוזרו של השר ליצמן הוא אחד החשודים בפרשת השחיתות
ליצמן ובבצ'יק , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הותר לפרסום. עוזרו של יעקב ליצמן, שר הבינוי והשיכון ושר הבריאות לשעבר, מוטי בבצ'יק, הוא אחד החשודים בפרשת השחיתות במשרד הבריאות שהתפרסמה הבוקר (א'). מעצרו הוארך עד ליום שלישי. החשודים הנוספים שעיכבה המשטרה הבוקר: ליעד גילהר, מנהל מחלקה בתנובה, איציק חמו, מנכ"ל חברת שירותי הרפואה "פמי פרימיום" וסמנכ"ל החברה, גיא פלג.

עוזר שר בכיר נעצר בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים

לאחר חקירה סמויה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, יאח"ה, בלהב 433 - החקירה עברה הבוקר למישור הגלוי. במשטרה חושדים כי בבצ'יק פעל לכאורה במספר הזדמנויות ביחד עם כמה מהעצורים הנוספים ממניעים של בצע כסף לטובת שימור וקידום אינטרסים של חברות מסחריות גדולות במשק, תוך שהוא מנצל את מעמדו ובניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי.

עוד נבדק האם בעלי תפקידים בעבר ובהווה העבירו תרומות לעמותות שקשורות לעוזרו של ליצמן ובתמורה, כך על פי החשד, הוא פעל לריכוך הרפורמה שהוצעה לסימון מוצרים - רפורמה שאליה התנגדו בתנובה. בנוסף, בעלי התפקידים בתנובה עוכבו לחקירה. 

עו"ד עמית חדד המייצג את עוזרו של השר ליצמן, מוטי בבציק אמר לאחר חשיפת שמו: "אנחנו הסכמנו להארכת  המעצר של מוטי בבצ'יק עד יום שלישי בלילה. ביום שלישי הוא בעזרת השם ישתחרר. עד אז משטרת ישראל תחקור ותגלה את מה שאנחנו יודעים שמוטי בבצ'יק הוא עובד ציבור מהמעלה הראשונה, אחד שמוסר את נפשו וגופו לטובת הכלל. לכן אין לנו ספק שהתיק בעניינו יסתיים בשום דבר".

השר יעקב ליצמן אמר הערב: "כמי שמכיר מקרוב את עוזרי הנאמן מוטי בבצ׳יק ואת יושרו וחריצותו, אני יודע שכל החשדות שהוזכרו היום במסגרת החקירה, אין בהן ממש וחסרות יסוד. אני מציע לכולם להמתין קצת ולהיווכח שהכל נעשה כדין ועל פי הנוהל התקין. אני סמוך ובטוח שגם רשויות החוק הבודקות את הדברים תגענה בהקדם למסקנות אלו".

החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובמהלך היום ככל שיידרש מבחינה חקירתית, יובאו לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.  בהודעת המשטרה נכתב: "נמשיך לפעול בכל מקום בו יעלה חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי שלטון, במטרה לחשוף תהליכים פסולים ולהגיע לחקר האמת".
 

מחברת רוש ישראל נמסר בתגובה: "חברת רוש ישראל מאשרת שחוקרי משטרה הגיעו הבוקר למשרדיה. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק ופועלת בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות החוק".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן