בית הדין לעבודה הכריע: הוצאו צווי מניעה - הלימודים יתקיימו כסדרם

לאחר שמזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד הודיעה על שביתה בעקבות ביטול מתווה הבידוד לתלמידים, התערב בית הדין לעבודה וקבע כי מערכת החינוך תפעל כסדרה. "כל האחריות על הנזקים שייגרמו לבריאותם של עובדי ההוראה והתלמידים, מוטלת על כתפי הממשלה", אמרה בן דוד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 27/01/22 07:34 כה בשבט התשפב

בית הדין לעבודה הכריע: הוצאו צווי מניעה - הלימודים יתקיימו כסדרם
יפה בן דוד. השביתה שלה בוטלה, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי הכרזתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד כי הלימודים יושבתו בשל ביטול מתווה הבידודים לתלמידים, בית הדין לעבודה הוציא הלילה (ה') צווי מניעה למורים וקבע כי למרות זאת הלימודים יתקיימו היום כסדרם.

"לאחר עיון בבקשת המדינה", נכתב בהודעת בית הדין, "ובשים לב לכך שהודעת המשיבה לציבור המורים והגננות ניתנה אתמול בערב, כ-11 שעות בלבד קודם לפתיחת יום הלימודים, באופן שאינו מותיר די זמן לקיים דיון בה במעמד שני הצדדים בטרם תחילת יום הלימודים האמור להיפתח בעוד שעות ספורות, ולמאזן הנוחות הנוטה להערכתנו באופן מובהק לטובת המדינה, ניתן בזה סעד ארעי המונע את השביתה ו/או הצעדים הארגוניים עליהם הכריזה המשיבה אמש, והמורה למשיבה להודיע לחבריה ולכל המיוצגים על ידה להודיע שלא לנקוט בצעד ארגוני כלשהו, ולגרום לעבודה סדירה של כלל העובדים" וצוין כי יתקיים היום (ה') בשעה 14:00 דיון במעמד שני הצדדים בניסיון להגיע לפשרה.

עם ביטול השביתה על ידי בית הדין לעבודה הודיעה בן דוד כי, "הסתדרות המורים החליטה אתמול על צעדי מחאה כתגובה על החלטת הממשלה בענין מתווה ביטול הבידודים לתלמידים. הבוקר קיבלנו את החלטת בית הדין לעבודה שניתנה בהיעדרנו, לפיה אין לנקוט בצעד ארגוני כלשהו ולגרום לעבודה סדירה של כלל העובדים עד לדיון, שיתקיים היום בשעה 14:00. כל האחריות על הנזקים שייגרמו לבריאותם של עובדי ההוראה והתלמידים ,כתוצאה ממתווה ביטול הבידודים, מוטלת על כתפי הממשלה. הסתדרות המורים תמשיך לעשות הכל כדי להגן על בריאותכם ושלומכם".

בן דוד פנתה אתמול בשעות הצהריים לצוותי ההוראה והגננות והבהירה כי, "לאור החלטת הממשלה שחושפת אתכם לנגיף הקורונה באופן שמסכן את בריאותכם ולנוכח אלפי פניות מכם, יינקטו מחר צעדי מחאה - אין להגיע מחר לבתי הספר ולגנים. במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו לימודים כרגיל. כיתות החינוך המיוחד בבתי ספר רגילים יצטרפו למחאה".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון הגיבה להודעתה של המזכ"לית ואמרה: "צעדים כוחניים ופוליטיים על גבם של ילדי ישראל אינם ראויים ואינם מקובלים, בטח בימים מאתגרים כאלה. התנהלות אגרסיבית וחד צדדית לא בבית ספרנו. משרד החינוך פועל להוצאת צווי מניעה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן