"לומדים ובודקים" מחמישי הבא אין בידודים במערכת החינוך. בנט: "נזהרים מאד בבריאות הילדים"

ראש הממשלה בנט, שרת החינוך שאשא ביטון ושר הבריאות הורוביץ סיכמו כי מיום חמישי הבא, תלמידים שנחשפו לחולי קורונה לא יידרשו להיכנס לבידוד. מנגד, כל תלמיד יידרש לשתי בדיקות אנטיגן בשבוע | שאשא ביטון: "קיבלנו את ההחלטה הטובה ביותר בעת הזו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/01/22 19:30 יח בשבט התשפב

מחמישי הבא אין בידודים במערכת החינוך. בנט:  "נזהרים מאד בבריאות הילדים"
הצהרה משותפת הערב, צילום: קובי גדעון / לע"מ

אתמול נכנס לתוקפו מתווה הבידודים החדש, והערב (ה') ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ, בהצהרה משותפת, סיכמו כי החל מיום חמישי הבא 27.01.22 - כ"ה בשבט, תלמידים שנחשפו לחולי קורונה לא יכנסו לבידוד. מנגד, על פי המתווה החדש, כל תלמיד יעבור שתי בדיקות קורונה שבועיות, ביום ראשון וביום רביעי. 

במשרד הבריאות אמרו הערב כי בסוף השבוע הבא "ישובו כל התלמידים במערכת החינוך ללמידה סדירה", והדגישו: "תלמידים עם תסמינים נדרשים שלא להגיע ללימודים ולהיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית".

מתווה "לומדים ובודקים" במערכת החינוך

  • תלמידים בכל מערכת החינוך יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע - בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים. 
  • תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית: יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים.
  • תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית: לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית - התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית - התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה, בכפוף לבדיקות ביתיות בימים הרביעי והחמישי ולתוצאה שלילית בשתיהן.
  • תלמידים שנחשפו לתלמיד מאומת לא יידרשו עוד להיכנס לבידוד. 
  • ערכות בדיקה ביתיות יחולקו מעת עת לכלל התלמידים - ללא תשלום. 

המתווה החדש יוחל על תלמידים בכל הגילים במוסדות החינוך הבאים:

  • גני הילדים לרבות פעוטונים
  • בתי ספר יסודיים 
  • חטיבות הביניים והתיכונים 
  • ישיבות 
  • פנימיות

צילום: קובי גדעון / לע"מ

בנט: "ילדי ישראל חוזרים ללמוד באופן רציף"

"בשבועות האחרונים כמעט כל ההורים בישראל חווים מצוקה", פתח בנט את דבריו. "גל האומיקרון מגיע בימים אלה לשיא שלו, מספר הנדבקים גדול, ולכן מספר המבודדים, גם בקרב הילדים, גדול, וקשה לקיים ככה חיי שגרה, בבית, בלימודים, ובעבודה. אני קשוב למצוקה. אנחנו נזהרים מאד בכל מה שקשור לבריאות הילדים. לכן חיכינו לראות מה קורה במקומות אחרים בעולם, שנמצאים בשיא הגל. וידאנו, ואנחנו ממשיכים לוודא, שאנחנו על קרקע בטוחה מבחינת סיכוני האומקירון לילדים".

"בימים האחרונים קיימתי דיונים יסודיים עם אנשי מערכת הבריאות ומערכת החינוך וגם עם מנהלי בתי החולים לילדים, במטרה לראות איך אנחנו מחזירים את מערכת החינוך למסלולה, באופן בטוח ובזהירות. הערב, יש לנו בשורה. ילדי ישראל חוזרים ללמוד באופן רציף. החל מעוד שבוע, ביום חמישי הבא, נתחיל במבצע 'בודקים ולומדים'". 

בנט אמר כי יחולקו להורים בדיקות קורונה נוספות בימים הקרובים, בנוסף לאלה שכבר חולקו. "בימים הקרובים נדאג להעביר עוד עשרות מיליוני ערכות בדיקה נוספות להורים. המדינה הולכת לקראת ההורים והילדים, שזקוקים למסגרת ולשגרה. אנחנו לוקחים אחריות - דאגנו לערכות בדיקה, חילקנו ונחלק עוד, אבל - המהלך הזה דורש גם אחריות אישית של ההורים, להקפיד ולבצע את הבדיקות. אם הילד חולה, לא מרגיש טוב, יש סימפטומים, או שהבדיקה יצאה חיובית - פשוט לא לשלוח למסגרות".

שאשא ביטון: "קיבלנו החלטה אמיצה לחיות לצד הקורונה"

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בהצהרה המשותפת: "הכי פשוט היה לסגור את הכול ולשלוח המונים לאבטלה ואי וודאות כלכלית; לשלוח את התלמידים הביתה ללמוד מול המסכים. אבל שאומרים - חיים לצד הקורונה זה אומר גם לומדים לצד הקורונה".

שרת החינוך אמרה: "קיבלנו את ההחלטה הטובה ביותר בעת הזו עבור המורים, המנהלים, ההורים והתלמידים. החזרתם לבתי הספר היא הדבר הצודק והנכון עבורם. קיבלנו החלטה אמיצה לחיות לצד הקורונה, וביטול הבידודים לילדים זה צעד חשוב לחינוך"

"הכי קל היה לסגור את מערכת החינוך אבל החובה שלנו היא להציל כל ילד וילדה שחוו שנתיים מורכבות, ואת המצוקות החברתיות והרגשיות שלהם אנחנו חווים ביתר שאת במערכת – באלימות, במצוקות חברתיות ורגשיות, בהפרעות אכילה, בהפרעות נפשיות, ובשביל לתת להם את המענה הראוי וההולם אנחנו חייבים לשמור עבורם על יציבות ועל שגרה".