כהנא יאריך את כהונתו של ממלא מקום מנכ"ל הרבנות הראשית

למרות שתקופת כהונתו כממלא מקום מנכ"ל הרבנות הראשית צריכה להסתיים בימים הקרובים, שר הדתות מתן כהנא צפוי להאריך את כהונתו של המנכ"ל הזמני | אין צפי למינוי קבוע והמועמדים יהודה כהן, משה דגן והרב הלל הורוביץ ימשיכו לחכות לאישור הייעוץ המשפטי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/01/22 13:41 כד בשבט התשפב

כהנא יאריך את כהונתו של ממלא מקום מנכ"ל הרבנות הראשית
מתן כהנא, צילום: David Cohen/Flash90

שר הדתות מתן כהנא צפוי להאריך את כהונת המנכ"ל הזמני לרבנות הראשית, הראל גולדברג, הסיבה היא שטרם הסתיים ההליך של הייעוץ המשפטי על שלושת המתמודדים לתפקד המנכל הקבוע, כהונתו של גולדברג הייתה צריכה להסתיים בסוף החודש אך תוארך שוב.

כרגע אין צפי לסיום ההליך המשפטי ולסיום כהונתו של המנכ"ל הזמני. המתמודדים לתפקיד המנכ"ל שעברו את ועדת האיתור לתפקיד החשוב, יהודה כהן, משה דגן שהיה המנכ"ל הקודם של הרבנות הראשית והרב הלל הורוביץ ימשיכו לחכות. נזכיר שהמנכ"ל הנוכחי לא עבר את ועדת האיתור, זאת לאחר שהתמודד לתפקיד. הייעוץ המשפטי מתעכב בין היתר בעקבות טענות שהועלו נגד המתמודד יהודה כהן על התנהלות לא תקינה בתפקידים קודמים שביצע.

מדובר בתפקיד חשוב ורגיש לנוכח שתי הרפורמות הגדולות שמקדם כהנא במשרד הדתות, הרפורמה בגיור ובכשרות. כהנא, מינה גולדברג לפני למעלה מחצי שנה, לפני כן שימש גולדברג בתפקיד היועץ המשפטי של הרבנות הראשית. גולדברג, בן 46, מתגורר בטלמון, נשוי ואב לחמישה ילדים. מכהן ב-7 שנים האחרונות כיועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל ושימש בעברו בתפקידים משפטיים במשרד רה"מ ובמשרד המשפטים. עו"ד הראל גולדברג הוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים ובעל תעודת רבנות (יורה יורה) מהרבנות הראשית לישראל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן