מתווה הבידודים לתלמידים צפוי להיכנס לתוקף מחר | התנגדות במערכת הבריאות

המומחים מתנגדים למתווה הבידודים שאמור להיכנס לתוקף מחר, על פיו תלמידים שנחשפו לחולה מאומת לא ידרשו להיכנס לבידוד בכפוף לשתי בדיקות שבועיות | שני ילדים מאושפזים במצב בינוני עקב תסמונת פוסט קורונה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/01/22 12:07 כד בשבט התשפב

מתווה הבידודים לתלמידים צפוי להיכנס לתוקף מחר | התנגדות במערכת הבריאות
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הגל החמישי של נגיף הקורונה מביא לעלייה קשה בתחלואה, כאשר רק הבוקר (ד') התגלו 76,017 חולים חדשים, מהם 888 במצב קשה. ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים דיון יחד עם צמרת משרד הבריאות והחברים הרלוונטיים בממשלתו, שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות ניצן הורוביץ בעניין ביטול הבידודים במערכת החינוך, זאת לאחר שההחלטה בנושא המתווה החדש אמורה להיכנס לתוקף כבר מחר בבוקר. 

על פי הערכות, במשרד הבריאות דורשים לדחות את מתווה הבידודים החדש, שמאפשר הגעת תלמידים לבית הספר גם אם נחשפו לחולים מאומתים, זאת בכפוף לשתי בדיקות קורונה שבועיות. גם בהסתדרות המורים קוראים לדחות את המתווה.

בתוך כך, במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית מאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ ילדים שני ילדים, ילד בן 7 וילדה בת 4, הסובלים מתסמונת פוסט קורונה (pims), ומוגדרים במצב בינוני. שני הילדים אינם מחוסנים. 

ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן, מסר: "לראשונה מאז תחילת גל האומיקרון הגיעו ביממה האחרונה לבית החולים שני ילדים עם תסמונת פוסט-קורונה. מדובר במחלה הבאה לידי ביטוי בסערה אימונית רב מערכתית, התוקפת ילדים כשבועיים עד שישה שבועות לאחר שחלו בקורונה והטיפול בה יעיל ומבוסס על הניסיון שנצבר בגלים הקודמים. הילדים המאושפזים הציגו תמונה קלינית ומעבדתית שמתאימה לתסמונת pims ומטופלים לפי הפרוטוקול המקובל. קיימים דיווחים, בשלב זה בודדים, גם מבתי חולים אחרים בארץ".