טיבי בא לברך: יוסף טייב הצהיר אמונים במליאת הכנסת

התפטרותו של אריה דרעי במסגרת הסדר הטיעון נכנסה לתוקף, ואת החלל שהוא הותיר ימלא בשנית חבר הכנסת לשעבר יוסי טייב. מי שנחשב לנציג עולי צרפת ברשימת ש"ס חוזר לקדנציה שלישית במשכן כנסת ישראל

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/01/22 16:47 כג בשבט התשפב

טיבי בא לברך: יוסף טייב הצהיר אמונים במליאת הכנסת
חבר הכנסת יוסי טייב, צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ש"ס אריה דרעי הורשע הבוקר (ג') בעבירות מס במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עמו, והתפטרותו מהכנסת נכנסה לתוקף. את דרעי שיוכל לחזור ולכהן כחבר כנסת רק בכנסת הבאה, החליף חבר הכנסת לשעבר יוסי טייב, שהצהיר היום אמונים במליאת הכנסת. את טייב הגיעו לברך חברי הכנסת החרדים, אחמד טיבי, איימן עודה ואבי מעוז.

עבור חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה חזרתו של טייב עלולה להיות אתגר לא קטן, טייב גם הוא נולד בצרפת, נמצא בקשר הדוק עם הקהילות הדתיות בצרפת, ומוכר כאיש ימין. טייב עלול לאתגר את כלפון מהאופוזיציה מול הקהל הצרפתי דתי. כבר היום פעיל טייב נגד הממשלה, דבר שיתחזק במידה ויחזור לכנסת.

בעבר כיהן טייב כסגן ראש מועצת קריית יערים מטעם ש"ס, במסגרת איחוד עם דגל התורה המקומית.  בבחירות לכנסת ה-21, 22 ו־23 הוצב במקום ה-12 ברשימת ש"ס.

ביולי 2020, לאחר שיואב בן צור פרש מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי, נכנס טייב תחתיו. עם ראשית הכנסת ה-24 נכנס שוב הפעם במקום אריה דרעי, גם גן במסגרת החוק הנורווגי. עם הקמת ממשלת ישראל ה-36 נאלץ לעזוב את הכנסת עם חזרתו של דרעי למשכן. היום כאמור, שב טייב לכנסת ישראל.