מרים נאור הובאה למנוחות: איילת שקד ספדה בדמעות

לאחר מותה המפתיע אמש של נשיאת בית המשפט לשעבר, היא הובאה למנוחות בבית העלמין סנהדריה בירושלים | "בפסיקותיה הקפידה לשמור על האיזון המתבקש בין ערכיה השונים של החברה הישראלית, ועל חיזוק אופיה הלאומי והציוני של מדינת ישראל", ספד לה בנט

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/01/22 10:10 כג בשבט התשפב

מרים נאור הובאה למנוחות: איילת שקד ספדה בדמעות
מרים נאור, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, הלכה אמש (ב') לעולמה והיא בת 74 בלבד. הייתה יושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית בשנים 2011-2021 ובתפקידה האחרון עמדה בראשות ועדת החקירה לאסון מירון, שם נספו 45 בני אדם. לפני שעה קלה הובאה נאור למנוחות בבית הקברות סנהדריה בירושלים.

נאור נולדה בירושלים ולמדה בגימנסיה העברית ברחביה, את לימודי המשפטים סיימה בהצטיינות באוניברסיטה העברית והתמחתה בפרקליטות המדינה במחלקת הבג"צים אצל מנהל המחלקה דאז, מישאל חשין. 

שרת הפנים איילת שקד, שכיהנה במקביל לנאור במשרד המשפטים ספדה לה: "קיבלתי בצער רב ובהלם את הידיעה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור. מסלול חייה של מרים, החל מלידתה ערב הקמת המדינה, השתלב בהרמוניה עם מסלול חייה של מדינת ישראל. כבת לאמא מהאצ"ל ואבא מההגנה, קשרה עצמה מרים בעבותות לסיפור הציוני".

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לה גם הוא: "ברוך דיין האמת. קיבלתי בצער רב את הבשורה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור ז"ל. נאור הייתה משפטנית מוערכת אשר מאחוריה שנים ארוכות של עשייה. בפסיקותיה הקפידה לשמור על האיזון המתבקש בין ערכיה השונים של החברה הישראלית, ועל חיזוק אופיה הלאומי והציוני של מדינת ישראל. מעל הכל, היא הייתה אדם של אנשים. נעימת הליכות, מתייחסת בכבוד לכל אדם ומקפידה לומר את דבריה בשלווה".

"דבריה היו דברי חכמים, ובנחת נשמעו. שיחתנו האחרונה, עם הגשת דוח הביניים של ועדת החקירה לאסון מירון בראשה עמדה, התקיימה בטלפון. מרים ז"ל נקטה משנה זהירות בתקופת הקורונה אך לא ויתרה על עמידה במשימה החשובה שהוטלה עליה. על קצה המזלג, זה מלמד יותר מכל על דמותה ועל דרכה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן