פרופסור גרוטו מעריך: "אחרי הגל הזה נגיע לשקט יחסי"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, התייחס לגל האומיקרון והעריך כי לתחלואה הגבוהה תהיה השפעה חיובית בהמשך | על ביטול הבידודים במערכת החינוך, אמר: "הייתי מוותר גם על הבדיקות כי אני לא חושב שזה מוסיף איזה משהו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/01/22 22:36 יח בשבט התשפב

פרופסור גרוטו מעריך: "אחרי הגל הזה נגיע לשקט יחסי"
פרופסור איתמר גרוטו, צילום: Flash90

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, התראיין הערב (ה') ב-103FM והתייחס לביטול הבידודים במערכת החינוך שפרסמה מוקדם יותר ממשלת ישראל בראשות נפתלי בנט. גרוטו התייחס כמובן, גם לגל החמישי של הקורונה שפרץ עם וריאנט האומיקרון

"אני חושב שאחרי הגל הזה נגיע לשקט יחסי", אמר גרוטו. "אחד המאפיינים, שיש לו הדבקה נרחבת בכל העולם, אז זה יכול לכבות הרבה מאוד שריפות שיכולות לצוץ פתאום, ולכן אני מעריך שזה ייתן שקט".

בהמשך אמר: "אם אנחנו רואים על עונות שפעת שבעצם הנגיף מתחלף מדי שנה, עדיין מי שחלה בעבר הוא הרבה יותר מוגן. בגלל זה, כשמגיע זן חדש פנדמי אז שיעור ההדבקה שלו מאוד גבוה, כי אף אחד לא מוגן. לכן, אני חושב שאנחנו נהיה במצב של הגנה יותר טובה ככל שיותר אנשים יהיו יותר מחוסנים בעתיד".

על ביטול הבידודים במערכת החינוך, עליה הכריז הערב ראש הממשלה, אמר גרוטו: "אני חושב שכבר הגיע הזמן לזה, אפילו קודם לכן היה אפשר. אני לא חושב שכרגע זה אפקטיבי בהשפעה על התנהלות המחלה. אני גם הייתי מוותר על הבדיקות כי אני לא חושב שזה מוסיף איזה משהו, מעבר לאולי תחושת הביטחון. אבל מעבר לכך זה לא נכון. מתי כן לעשות בדיקות? כשיש מגע עם אוכלוסייה בסיכון, על זה הייתי ממליץ".


(ההכרזה על ביטול הבידודים במערכת החינוך)

מתווה "לומדים ובודקים" במערכת החינוך

  • תלמידים בכל מערכת החינוך, בגילי 3-18 יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע - בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים. 
  • תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית: יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים.
  • תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית: לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית - התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת חיובית - התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה, בכפוף לבדיקות ביתיות בימים הרביעי והחמישי ולתוצאה שלילית בשתיהן.
  • תלמידים שנחשפו לתלמיד מאומת לא יידרשו עוד להיכנס לבידוד. 
  • ערכות בדיקה ביתיות יחולקו מעת עת לכלל התלמידים - ללא תשלום. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן