הרב פוירשטיין נגד סמוטריץ' וריקלין: "פסיקות שבמחלוקת אינן עילה לתקוף את המת"

יו"ר עמית של ארגון רבני צהר, הרב רפי פוירשטיין, יצא נגד מי שבחרו לתקוף את נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור ז"ל, זמן קצר לאחר הפרסום על דבר פטירתה: "מרכינים ראשנו ומצטערים על הסתלקותה של מרים נאור"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/01/22 19:56 כב בשבט התשפב

הרב פוירשטיין נגד סמוטריץ' וריקלין: "פסיקות שבמחלוקת אינן עילה לתקוף את המת"
הרב פוירשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב רפי פוירשטיין, יו"ר עמית של ארגון רבני צהר, יצא הערב (ב') נגד אלו שהחליטו לתקוף את נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור ז"ל, זמן קצר לאחר הפרסום על כך שנפטרה. מי שכתבו נגד נאור הם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' והעיתונאי שמעון ריקלין.

"כנשיאת בית המשפט העליון היא הייתה נדבך חשוב ביכולתנו להתקיים כחברה יהודית מאוחדת במדינת ישראל המתחדשת", אמר פוירשטיין. "פסיקות שנויות במחלוקת שלה, אינן עילה בשום פנים לתקוף את המת עוד בטרם התקררה גופתו. ברגעים אלה של פטירתו של כל אדם וקל וחומר של אושיה  מרכזית במדינה. אנו מרכינים ראשנו ומצטערים על הסתלקותה של מרים נאור. תנחומינו למשפחתה".

נאור ז"ל |

נאור ז"ל | צילום: Flash90

ריקלין: חשוב לזכור שהיא הייתה מגדלור של חוסר צדק ואפליה"

שמעון ריקלין כתב בחשבון הטוויטר שלו עם היוודע מותה של נאור: "משתתף בצער משפחת נאור על פטירתה של מרים. יחד עם זאת חשוב לזכור שהיא הייתה מגדלור של: חוסר צדק. אפליה. שלטון מיעוט. התעלמות מחוקים. רמיסת הדמוקרטיה. אם נדמה למישהו שלרגע שכחנו את כל אלה. הוא טועה ובענק. נמשיך לחתור לשינוי כי בנפשנו הדבר".

ריקלין

ריקלין | צילום: Gili Yaari /Flash90

בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר בראיון שהעניק לנועם פתחי ויותם זמרי: "מצד אחד כביכול מן הראוי להיות ממלכתי ולספוד לה, מצד שני מה לעשות, אני לפחות - אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות". 

"אזכור אותה כמו שביטלה את השתתפותו של שופט עליון כנציג סגל א בטקס ממלכתי שהממשלה החליטה על קיומו לציון 50 שנה לשחרור חבלי המולדת ביו"ש. כמי שפסלה את חוק הגיוס והכניסה אותנו לטרללת שנמשכת עד היום. לפחות בשנותיה האחרונות היא תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של מערכת המשפט. קשה לי להיות צבוע".

סמוטריץ': "מסרב להצטרף לצבועים שמתעלמים מהמחלוקות העמוקות"

לאחר שספג מתקפה מצד שר החוץ יאיר לפיד, שכתב עליו כי "הוא ומפלגתו לא יעצרו עד שיהרסו כל סממן של ממלכתיות וחיים משותפים במדינה", בחר יושב ראש הציונות הדתית להבהיר את דבריו. "מכבד את זכרה של גברת נאור ז"ל ומשתתף בצער הגדול של המשפחה. עם זאת, אני מסרב להצטרף לצבועים שמתעלמים מהמחלוקות העמוקות שהיו למחנה הלאומי עם פסיקותיה".

"למה בעיתוי הזה? לא יזמתי את ההתייחסות הזו. נשאלתי על כך בסופו של ראיון ארוך שעסק בנושאים אחרים ועניתי כפי שעניתי בפשטות, פשוט כי אני איש אמת שלא יודע לזייף. וזה מה שמוציא את לפיד מדעתו, כי אצלו אין דבר כזה אמת. הכול פוליטיקה, הכול פוזיציה, הכול סיסמאות נבובות. האיש לא יפספס הזדמנות לעשות סיבוב ציני על זכרה של נאור ולהכפיש שוב את הציונות הדתית. אפשר לכבד ולחלוק. אפשר להיות ענייני ולא לטשטש עמדות. אמשיך לדבוק בדרך העניינית הזו, והאמת תורה דרכה".