14 נשים מעידות נגד איש ציבור חרדי: תקף וניצל אותנו מינית

על רקע הפרשיות המיניות שהתפוצצו בחודשים האחרונים בציבור החרדי, הבוקר מתפרסם כי 14 נשים מעידות כי איש ציבור חרדי העוסק בסיוע לנזקקים תקף אותן מינית. על פי החשד, הוא ניצל את קשריו לעזרה לנשים, ולאחר מכן תקף אותן

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 24/01/22 08:46 כב בשבט התשפב

14 נשים מעידות נגד איש ציבור חרדי: תקף וניצל אותנו מינית
ניידת משטרה, אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

חשד חמור לעבירות מין בחברה החרדית. לאחר שאישה בת 36 הגישה תלונה במשטרה ביום רביעי האחרון נגדו, היא פרסמה את דבר התלונה ברשתות החברתיות. לאחר הפרסום נוספו עוד עדויות של 13 נשים נגדן בוצעו עבירות מין על ידי אותו האדם, כך מתפרסם הבוקר (ב') לראשונה במעריב. כזכור, בחודשים האחרונים מתפרסמות עדויות רבות כנגד אישים בציבור החרדי בחשד לעבירות מין, בהם הסופר חיים ולדר שהתאבד, ושדרן הרדיו דודי שוומנפלד.

המתלוננת ייחסה לו חשד לעבירות מין תוך שהוא מנצל את התלות שלה בו, ובדיעבד הסתבר כי לפני מספר שנים הוגשה נגדו תלונה על ידי קרובת משפחה שלו עת הייתה קטינה בת 14, אך התיק נגדו נסגר בהיעדר ראיות. למעט אותה בת משפחה, כל הנשים מספרות על דפוס פעולה והתנהגות זהה, שהחל בפנייה שלו אליהן במטרה להציע סיוע, בדיוק בזמן בו הן השתוקקו לעזרה.

הגורם המדובר הוא דמות מוכרת במגזר החרדי, והוא ידוע בחלוקת מזון למשפחות נזקקות ותרומות למעוטי יכולת. בעקבות הפעולות הללו, הוא מחזיק ברשת קשרים, בעזרתן סייע לנשים. לדבריהן, כתמורה לעזרה שהעניק להן, החשוד עמד על כך שמגיע לו תמורה והוא ביקש לקבל פיצוי בדמות מפגש שגלש מיד לפסים מיניים תוך שהוא מנסה לכפות את עצמו עליהן.

ברוב המקרים היו אלו נשים נשואות חרדיות שנכנעו ללחצים שהפעיל עליהן וככל הנראה, כיוון שעולמן חשוך למדי ואינן בקיאות בחיי הקהילה, הן ניאותו להיפגש איתו כדי להודות על העזרה או לקדם מפעל חיים שהקימו, מפגש שהפך לסיוט חייהן.

לטענת אחת המתלוננות, לפני כארבע שנים היא הייתה בתת משקל ואושפזה בבית החולים הדסה בירושלים. במסגרת האשפוז הכירה את החשוד שלכאורה הגיע אליה "כמו מלאך" והציג עצמו כאחד שיכול לסייע בידה בכל תחום. לאחר שעזר לה, החל לנסות ולכפות את עצמו תוך כדי אמירות לא מתאימות. מהמשטרה נמסר למעריב: "אכן הוגשה תלונה במשטרה ונפתחה חקירה. כיוון שהבחור לא שוהה כעת בארץ הוא טרם נחקר".


(ח"כ בצלאל סמוטריץ' על פרשת חיים ולדר)