אחרי סערת חיים ולדר: דיון בכנסת על פגיעות מיניות במגזר החרדי

המגזר החרדי סוער אחרי מותו של חיים ולדר ושורת ההטרדות שביצע לכאורה, הוועדה לביטחון פנים מקיימת דיון בנושא טיפול המשטרה בתלונות על פגיעות מיניות במגזר החרדי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/01/22 11:22 ב בשבט התשפב

אחרי סערת חיים ולדר: דיון בכנסת על פגיעות מיניות במגזר החרדי
מירב בן ארי בוועדה לביטחון פנים , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

אחרי פרסום פרשיית חיים ולדר, הוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי תדון הבוקר (ג'), בנושא: טיפול המשטרה בתלונות על פגיעות מיניות במגזר החרדי. הבוקר פורסמה פרשייה חדשה שמסעירה את החברה החרדית אשר במרכזה עומד שדרן רדיו מוכר.


(פגיעות מיניות בחברה החרדית והפחד מפגיעה בשידוך).

בחברה החרדית עדיין לא התאוששו ממותו של הסופר חיים ולדר בעקבות הפרסומים נגדו, והבוקר (ג') מתפרסמת ידיעה שיכולה לטלטל שוב את הציבור החרדי כולו. מעדויות שהגיעו לידיעות אחרונות עולה לכאורה כי שדרן רדיו מפורסם תקף מינית ואנס שלוש נערות.

אחת מן הנפגעות הייתה בת 15 בלבד בזמן שהשדרן לכאורה תקף אותה מינית, המתלוננת סיפרה כי היא שמשה כבייביסיטר לילדיו של השדרן והוא ניצל את היראה והכבוד שרחשה כלפיו עד שהחל לפגוע בה מינית, "הייתי בחורה עצמאית, אבל מאוד תמימה, הוא היה שולח לי הודעות כמו ׳היי מאמי, איזו יפה את, אפשר להתחיל איתך?", סיפרה המתלוננת לידיעות אחרונות, "אבל הייתי כאמור מאוד תמימה, ולא הגבתי לו, הוא שכנע אותי לעלות לדירה. יש לי בלק־אאוט מטורף. זה היה מאוד אלים וקצר", הוסיפה.

הנפגעת סיפרה על ההשלכות הקשות, ״אי אפשר להסביר את הכאבים הפיזיים שחוויתי כשניסיתי לקיים יחסים עם בעלי. ברובד הנפשי עדיין לא נרפאתי. לאנשים אין מושג מה כמה דקות יכולות לעשות לבן אדם. הצלקת הזאת תלווה אותי עד סוף החיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן