לאחר העדויות הקשות: הסופר חיים ולדר נמצא ללא רוח חיים

הסופר חיים ולדר, נגדו התפרסם תחקיר על תקיפות מיניות שביצע, נמצא ללא רוח חיים. לבית דין שכונס בעניינו הגיעו עדויות על 22 תקיפות שונות, והרב שמואל אליהו שעומד בראש ההרכב אמר כי "ראינו מעשה בית דין על כך וחיזקנו את הדברים בהוכחות נוספות חד משמעיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/21 13:29 כג בטבת התשפב

לאחר העדויות הקשות: הסופר חיים ולדר נמצא ללא רוח חיים
חיים ולדר, צילום: באדיבות המצלם

למעלה מחודש וחצי חלפו מאז פורסמה הכתבה של עיתון 'הארץ', על פיו הסופר והעיתונאי חיים ולדר ביצע לכאורה עבירות מין חמורות בצעירות. היום (ב') נמצא ולדר ללא רוח חיים. בתחקיר, שנערך על ידי אהרון רבינוביץ' ושירה אלק, נאספו עדויות של שלוש נשים, אשר מספרות כי לאורך שנים ארוכות חוו פגיעה מהסופר, שניצל את מעמדו הבכיר לאחר שהן הופנו אליו לטיפול על ידי רבנים ואנשי חינוך.

הסופר החרדי ולדר הוא דמות חינוכית מוכרת בציבור החרדי, שהוציא לאור עשרות ספרים. במשך שנים פעיל בתחומי חינוך וייעוץ הורים ואף זכה בפרס ראש הממשלה "מגן הילד" מטעם המועצה לשלום הילד.

בית הדין שהתכנס בעניינו של ולדר קיבל אליו עדויות של מטפלים ומטפלות, אנשי חינוך וכן בעלי המקרה. אישה שהופיעה בפניי הוועדה סיפרה כי ולדר קיים איתה יחסי מין עוד בטרם מלאו לה 14. אחרת טענה כי כשהייתה במצב כלכלי ונפשי קשה וכשהגיעה אל ולדר לטיפול הוא ניצל אותה מינית במשרדו בבני ברק. עורכי דינו של ולדר, מיקי חובה גיא שמר מסרו בתגובה לתחקיר: "אין באפשרותנו להתייחס לטענות מהסוג שהוצג ולדברי רכיל. מר ולדר מכחיש בתוקף כל טענה להתנהגות לא ראויה וייאבק עד כלות לטיהור שמו".

העדות המוקדמת ביותר היא מלפני כ-25 שנים, ועל פי החשדות נגדו ולדר ביצע את העבירות במשרדו בבני ברק, ברכבו, במחסן הספרים שלו ובבתי מלון שונים. באחד מהמקרים, אישה העידה כי חברתה קיימה עם ולדר יחסים מלאים באופן קבוע כשעדיין לא הייתה בת 16. נשים נוספות העידו בשמן של חברותיהן, ומטפלים ועסקנים העידו בשם נערים ונערות במקרים אליהם נחשפו.

הרב שמואל אליהו, שעומד בראש בית הדין שעוסק בעניינו של ולדר, כתב אתמול (א') כי "בדקנו וחקרנו ושאלנו היטב, הגיעו לפנינו עדים שהעידו כי הוא נאף עם נשים נשואות שנים רבות עד שגרם להם להתגרש ולהיות אסורות על בעליהן. ראינו מעשה בית דין על כך וחיזקנו את הדברים בהוכחות נוספות חד משמעיות".

"כמו כן שמענו הקלטות בקולו שמעידות על מעשים חמורים בעריות שהוא עשה, ומצאנו הוא אשם בלי שום ספק. למרות שהיה ברור לו שהוא הורס בתים. ולמרות שהיה ברור לו שהוא מכשיל ומטמא את בית ישראל, המשיך ולדר בדרכו בלי לעצור לרגע. קיבלנו עדויות על 22 נשים ונערות שהוא פגע בהן, ואין שום ספק שהמקרים הללו הם רק חלק קטן מפגיעתו הרעה", הוסיף הרב אליהו.