דוקטורנטית מהטכניון נעצרה בחשד למגע עם סוכן זר

שב"כ עצר לחקירה אישה בת 40, בחשד כי קיימה מגע עם סוכן זר. לאחר שבית המשפט הטיל מגבלות, החשודה נמצאת במעצר בית | בעברה שימשה בתור ממונה מטעם המשרד להגנת הסביבה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 23/01/22 07:45 כא בשבט התשפב

דוקטורנטית מהטכניון נעצרה בחשד למגע עם סוכן זר
הטכניון, צילום: Hadas Parush/Flash90

עשרה ימים חלפו מאז נחשף כי שב"כ עצר קבוצת נשים ישראליות בחשד כי שיתפו פעולה עם גורם מודיעין איראני, ולאחרונה מתברר כי אישה נוספת חשודה בעבירות ביטחון. תושבת הצפון בשנות הארבעים לחייה, דוקטורנטית בטכניון, נעצרה על ידי שירות הביטחון הכללי בחשד למגע עם סוכן זר. 

החשודה נקראה לחקירה בתחילת השבוע שעבר, ושוחררה לאחר יממה בתנאים מגבילים. ביום חמישי האחרון האריך בית משפט השלום בחיפה את מעצר הבית שלה בחמישה ימים נוספים, והיא יכולה להגיע לטכניון פעם בשבוע באופן שיתואם עם המשטרה. "ישנם חומרים שעדיין לא הופקו תוצרים מהם. הם עצומים מאוד ואנחנו עומלים עליהם", אמר נציג המשטרה בדיון והוסיף, "מדובר כאן בעבירה חמורה מאוד, מגע עם סוכן זר, מדובר בתשתית ראייתית שמתחזקת מיום ליום".

בתי הזיקוק לאחר קריסת אחד ממגדלי הקירור

בתי הזיקוק לאחר קריסת אחד ממגדלי הקירור צילום: Meir Vaknin/Flash90

החשודה לא מוכרת למשטרה, ובעברה אף עבדה בבתי הזיקוק בחיפה בתור יועצת סביבה במפעלי בזן ובתור ממונה מטעם המשרד להגנת הסביבה על היתרי פליטות במפעלים במפרץ חיפה. השופט, ד"ר זאיד פאלח, כאמור האריך את ההגבלות על החשודה, שעוד נאסר עליה לצאת מהארץ בחודשים הקרובים או ליצור קשר עם מעורבים אחרים בפרשה. בנוסף, נאסרה עליה הכניסה לעיר חיפה, למעט ביקורים בטכניון בחודשיים הקרובים. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן