מתווה הסיוע למשפחות הרוגי אסון מירון: כחצי מיליון שקלים למשפחה

שר האוצר ליברמן ושר המשפטים סער סיכמו על מתווה הסיוע למשפחות 45 הרוגי האסון בהר מירון. "את תחושת האובדן והכאב הקשים חוות קודם כל המשפחות ואיתן כל מדינת ישראל", אמר ליברמן | המתווה יובא לאישור הממשלה.

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/01/22 17:51 יח בשבט התשפב

מתווה הסיוע למשפחות הרוגי אסון מירון: כחצי מיליון שקלים למשפחה
צילום: omer Neuberg/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער, סיכמו היום (ה') על מתווה סיוע למשפחות 45 הרוגי האסון בהר מירון, המתווה יובא לאישור הממשלה. ההצעה גובשה על ידי מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד ערן דוידי, באישור החשב הכללי והגורמים המשפטיים במשרדי האוצר והמשפטים. 

במסגרת המתווה מוצע להעניק סכום של כ-500 אלף שקלים למשפחה כסיוע ראשוני. ככל שיתקיימו הליכים משפטיים, יקוזזו סכומים אלו מהסכומים שיפוצו המשפחות, כשקבע מי יהיה הגורם המפצה. 

שר האוצר אביגדור ליברמן הזכיר עם חשיפת המתווה, כי האסון שאירע במירון הוא בסדר גודל לאומי. "את תחושת האובדן והכאב הקשים חוות קודם כל המשפחות ואיתן כל מדינת ישראל. מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב, זאת בנוסף לקמת ועדת החקירה הממלכתית שמבצעת את עבודתה גם בימים אלה". 

ליברמן הוסיף כי "את הכאב לא ניתן לבטל ואת הקורבנות לצערנו לא ניתן להשיב אך נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות ונפעל בכל אמצעי הזהירות בכדי למנוע את האסון הבא". 

שר המשפטים גדעון סער, אמר כי האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. "המעט שיכולה לעשות הממשלה היא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו. המתווה שהנחנו היום על שולחן הממשלה נותן סיוע מיידי באופן המקל, עד כמה שניתן, על המשפחות". 


(הריסת מתחם בוסקילה במירון, השבוע)

"ישנם דברים שהם מעבר לכל פוליטיקה"

בפורום משפחות אסון מירון הגיבו מתווה הסיוע: "ישנם דברים שהם מעבר לכל פוליטיקה. אנו מברכים על העובדה כי הממשלה התייחסה ברצינות לנזק העצום שנגרם למשפחות והגיעה למתווה מוסכם בנוגע לסיוע הנדרש. אנו מברכים את חבר הכנסת יעקב אשר שפעל ללא לאות מאז האסון לדחיפת מתווה הפיצויים, לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשר המשפטים גדעון סער שעמלו על הכנת מתווה מוסכם, וליו"ר הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן שלוותה את המשפחות".