נשיא המדינה נפגש עם נציגי משפחות הרוגי אסון מירון: "הפצע טרם הגליד"

עם תום השבעה על אימו, הנשיא הרצוג נפגש עם נציגי ועד המשפחות של הרוגי אסון מירון והבטיח להם לקדם את מתווה הפיצויים והסיוע. חברת הכנסת רייטן שנכחה בפגישה הוסיפה: " נמשיך לפעול לפיצוי מוסרי וראוי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/01/22 11:13 יז בשבט התשפב

נשיא המדינה נפגש עם נציגי משפחות הרוגי אסון מירון: "הפצע טרם הגליד"
הנשיא הרצוג בפגישה עם נציגי המשפחות, צילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים אתמול (ג') פגישה עם נציגי ועד משפחות הרוגי אסון מירון. הפגישה, נערכה בהשתתפות חברת הכנסת אפרת רייטן המלווה את המשפחות ומגבשת הצעת חוק לפיצוי נפגעי אסונות לאומיים ונציגי המשפחות: שי צרפתי ששכל את אביו, הרב משה צרפתי ז"ל, בועז סטרוסקובסקי ששכל את בנו, יעקב אלחנן ז"ל, ישעיהו פוגל ששכל את בנו ידידיה ז"ל, סיגלית חברוני ששכלה את בנה יהונתן ז"ל ומירב צדיק ששכלה את בעלה אריאל ז"ל.

נציגי הוועד העלו בפני הנשיא את האתגרים הרבים שהמשפחות עומדות בפניהם לאחר אובדן יקיריהם. הרצוג הקשיב לכאב ולקושי היומיומי עמם מתמודדות המשפחות וביקש להשתתף בצערן הכבד. עוד הדגיש הנשיא בשיחתם כי יפעל ככל יכולתו לסייע במציאת פתרונות לאתגרים אותן העלו נציגי המשפחות בשיחה. הנשיא הדגיש כי מדובר בטרגדיה ובפצע שעדיין לא הגליד, וכי הוא מקווה שהחלל שפער אסון מירון בלב העם בישראל כולו יגיע לידי איחוי, ריפוי והפקת לקחים לאומית.

חברת הכנסת אפרת רייטן הוסיפה: "כנציגת כנסת ישראל הבטחתי למשפחות היקרות מהיום הראשון שלא אשקוט ולא אעזוב אותן עד אשר המדינה תסייע להן בתקופת האבל הקשה ואעשה כל שביכולתי לקדם בכל דרך אפשרית, הקלה לייסורי האובדן. נמשיך לפעול בחקיקה ובממשלה לפיצוי מוסרי וראוי לאסון לאומי שמדינת ישראל לא ידעה כמותו".