הזמרת הצ'כית מתה מקורונה לאחר שנדבקה בכוונה: "בתוך 10 דקות בערך הכול נגמר"

האנה הורקה, זמרת הפולק הצ'כית בת ה-57 לא רצתה להתחסן נגד הקורונה, והעדיפה להידבק בשביל שתוכל להיכנס למקומות צבוריים. בנה סיפר: "הפילוסופיה שלה הייתה שהיא מעדיפה להידבק בקורונה מאשר להתחסן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/22 16:30 יח בשבט התשפב

הזמרת הצ'כית מתה מקורונה לאחר שנדבקה בכוונה: "בתוך 10 דקות בערך הכול נגמר"
הזמרת האנה הורקה , צילום: צילום מסך פייסבוק

זמרת הפולק הצ'כית האנה הורקה, לא ציפתה למות מקורונה. הזמרת, מתה בגיל 57, לאחר שנדבקה בקורונה, כך דווח אתמול (ד') ב-BBC, תאגיד השידור הבריטי. הורקה סירבה להתחסן, ובנה יאן סיפר בצער רב שכאשר הוא ואביו נדבקו וחלו בנגיף סמוך לחג המולד - אמו נדבקה מהם בכוונה תחילה. בנה ובן זוגה של הורקה מחוסנים לחלוטין.

הבן אמר ל-BBC כי אמו, סולנית להקת הפולק "Asonance, רצתה להיות חיובית למחלה כדי שתוכל לקבל מעין "תו ירוק" בו עושים בצ'כיה, שיאפשר לה כניסה למקומות ציבוריים כמו בתי קולנוע, ברים ובתי קפה. בצ'כיה כמו בישראל נדרשת הוכחה לחיסון או הידבקות במחלה בכדי להיכנס למקומות ציבוריים.

"היא הייתה צריכה להתבודד במשך שבוע, כי גילינו שאנחנו חיוביים", סיפר בנה, "במקום זה היא הסתובבה איתנו בבית כל השבוע". בהמשך הוא אמר: "בתוך 10 דקות בערך הכול נגמר. היא נחנקה למוות", אמר הבן. "הפילוסופיה שלה הייתה שהיא מעדיפה את הרעיון להידבק בקורונה מאשר להתחסן".

בנה ובן זוגה של הורקה ניסו לשכנעה להתחסן, אך ללא הצלחה. יאן האשים את קהילת מתנגדי החיסונים וטען שיש דם על ידיהם: "אני יודע בדיוק מי השפיע עליה. מעציב אותי שהיא האמינה לזרים יותר מאשר למשפחה שלה עצמה. זה לא רק היה מידע מוטעה, היו גם דעות לגבי חסינות עדר ויצירת נוגדים בעזרת הדבקה".

יומיים לפני מותה פרסמה הורקה בחשבון הפייסבוק שלה שהיא מתגברת ומתאוששת. "עכשיו יהיה תיאטרון, סאונה, קונצרט". 


(דיווח ב-New York Post)