לא לציבור הרחב: בדיקות PCR יערכו רק לאוכלוסייה בסיכון

במשרד הבריאות הצליחו להתגבר על התקלה שנגרמה עקב העומסים הכבדים ועדכנו כי ביממה האחרונה התגלו 65,259 חולים חדשים | הבדיקות לגילוי הנגיף, PCR, בקופות החולים יערכו מעתה רק לבני 60 ומעלה ועבור אוכלוסיות בסיכון

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/01/22 21:18 טז בשבט התשפב

לא לציבור הרחב: בדיקות PCR יערכו רק לאוכלוסייה בסיכון
בדיקות קורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הגל החמישי של נגיף הקורונה בדמות זן האומיקרון מביא לעלייה חדה בתחלואה, כאשר מדי יום נשברים שיאים חדשים ונגרמים שיבושים קשים לשגרת החיים עקב בידודים רבים, המשבשים גם את מערכת החינוך, ותורים ארוכים לבדיקות תכופות. 

משרד הבריאות מפרסם הערב (ג') את נתוני התחלואה העדכניים, מהם עולה כי ביממה האחרונה התגלו 65,259 חולים חדשים, זאת לאחר שמוקדם יותר היום, התברר כי בשל עומסים כבדים במערכת המחשוב ובמוקד "קול הבריאות", הנגרמים כתוצאה מהעלייה הגוברת בכמות המאומתים והנבדקים היומית, נוצרו עיכובים בקליטת תוצאות הבדיקות מהמעבדות למערכת המחשוב, בהעברתן לקופות החולים, ובמתן המענה הטלפוני. 

בתוך כך, הודיעו במשרד הבריאות כי הבדיקות לגילוי הנגיף, PCR, בקופות החולים יערכו מעתה רק לבני 60 ומעלה ועבור אוכלוסיות בסיכון, זאת לאחר כניסתו לתוקף של השינוי במתווה הבדיקות, המאפשר פטור מבידוד בהסתמך על בדיקת אנטיגן מהירה. ההודעה מגיעה עקב העומס החריג על מערך הבדיקות, וכן גם, "הרצון להבטיח טיפול מיטבי ומהיר למאומתים בקרב אוכלוסיות הפגיעות לנגיף הקורונה. לכן, בדיקות ה-PCR אינן זמינות יותר לאוכלוסייה הכללית במסגרת הקופות". 

השינויים במתווה הבידודים

  1. מאומתים ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים, וישתחררו ממנו רק לאחר תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום הרביעי בערב, תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום החמישי בערב, ובתנאי שאין תסמינים.
  2. מחלימים לא יידרשו עוד באישור רופא לטובת שחרור מבידוד. 
  3. לא מחוסנים/לא מחלימים שנחשפו למאומת והם בני פחות מ-60 ולא בקבוצת סיכון, ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים, ולא יידרשו עוד לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת עם הכניסה לבידוד. החובה לבצע בדיקה מפוקחת בסיום הבידוד - נותרת ללא שינוי.