ליברמן הודיע: "אין היגיון רפואי בתו הירוק - פועל לבטל אותו"

אחרי קיצור הבידוד לחמישה ימים, שר האוצר התייחס למגבלות של התו הירוק על העסקים בישראלים וטען: "אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי בתו ירוק, ועל כך מסכימים מומחים רבים"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/01/22 16:33 טז בשבט התשפב

ליברמן הודיע: "אין היגיון רפואי בתו הירוק - פועל לבטל אותו"
אביגדור ליברמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התפרצות גל הקורונה החמישי בדמות זן האומיקרון הביאה לעלייה חדה בתחלואה, כמו גם שיבושים קשים בשגרת החיים עקב בידודים רבים ותורים ארוכים לבדיקות. גם ההנחיות המשתנות תדיר מקשות על האוכלוסייה, ורק אתמול הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט כי הבידוד למאומתים יקוצר לחמישה ימים. 

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע היום (ג') כי הוא מתכוון להילחם במתווה התו הירוק: "אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי בתו ירוק, ועל כך מסכימים מומחים רבים", כתב בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו. 

התו הירוק

התו הירוק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מה שיש זו פגיעה ישירה בכלכלה, בתפקוד היומיומי ובנוסף תרומה לא קטנה לפאניקה בציבור", טען שר האוצר וחשף כי הוא "פועל מול כל הגורמים על מנת לבטל את התו הירוק ולשמור על שגרת חיים נורמלית לכולנו". 

דבריו של ליברמן מצטרפים לאמירה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מוקדם יותר היום שטענה כי יש לבטל את הבידוד לילדים בריאים: "הנתונים שבידינו לא מותירים כל ספק על הנזק הנפשי שנגרם לילדים מהתקופה הקשה הזאת. עלייה מדאיגה בטיפולים במניעת אובדנות, דיכאון חמור, הפרעות אכילה והפרעות שינה. לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים. על משרד הבריאות לבטל זאת מיד. חייבים להציל את הילדים שלנו. זו הבריאות שלהם. זה החיים שלנו".