שאשא ביטון ממשיכה לתקוף את משרד הבריאות: "לבטל את הבידודים לילדים בריאים"

אחרי שדחפה לקיצור הבידוד לחמישה ימים, שרת החינוך ממשיכה למטרה הבאה: ביטול הבידוד לילדים בריאים. "הנתונים שבידינו לא מותירים כל ספק על הנזק הנפשי שנגרם לילדים מהתקופה הקשה הזאת", טענה שאשא ביטון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/22 13:59 טז בשבט התשפב

שאשא ביטון ממשיכה לתקוף את משרד הבריאות: "לבטל את הבידודים לילדים בריאים"
שאשא ביטון, שוב נגד משרד הבריאות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לבטל את הבידודים לילדים בריאים": כך קוראת היום (ג') שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, ומסמנת את המטרה הבאה, אחרי שהמהלך לקיצור ימי הבידוד לחמישה נזקף לזכותה. משרד הבריאות פרסם את נתוני תחלואת הקורונה מהם עולה כי ישנה עלייה דרמטית במספר החולים הקשים, שעומד כעת על 498. 

"הנתונים שבידי משרד החינוך לא מותירים כל ספק על הנזק הנפשי שנגרם לילדים שלנו מהתקופה הקשה הזאת", טענה שרת החינוך בפוסט בדף הפייסבוק שלה וציינה כי ישנה, "עלייה מדאיגה בטיפולים במניעת אובדנות, דיכאון חמור, הפרעות אכילה והפרעות שינה". 

שאשא ביטון הבהירה כי "לא אפסיק להילחם עד שיבטלו את הבידודים המיותרים לילדים בריאים. על משרד הבריאות לבטל זאת מיד. חייבים להציל את הילדים שלנו. זו הבריאות שלהם. זה החיים שלנו".

דבריה של שרת החינוך מגיעים בעקבות פרסום מחקר שערך משרדה בשבועיים האחרונים ובדק תסמיני דיכאון בקרב התלמידים. התוצאות המדאיגות מראות שכ-60% מתלמידי היסודי סובלים מרמות שונות של דיכאון, ובתיכונים שיעורם הגיע ל-70%.

עלייה במספר החולים הקשים והמונשמים

אחרי יומיים בהם לא פורסמו נתוני הקורונה, משרד הבריאות מפרסם היום את נתוני התחלואה המלאים, כשהם מפורטים בצורה חדשה. 498 מאושפזים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 135 במצב קריטי, 100 מונשמים ו-13 מחוברים לאקמו. 

161 מאושפזים במצב בינוני, ו-746 מאושפזים נוספים במצב קל. 8,340 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה. 8,129 אנשי צוות בריאות, רופאים, אחיות וסניטרים מאומתים ובבידוד. 

עד היום התחסנו 558,661 במנת החיסון הרביעית. 4,405,984 ישראלים התחסנו במנה השלישית, 6,031,267 מתחסנים מנה שנייה ו-6,676,541 מתחסנים המנה נראשונה.