שאשא ביטון מבהירה: מודעת לבעיות אבל מערכת החינוך היא "קודש הקודשים"

שרת החינוך התייחסה בדיון מקצועי שקיימה לביקורת הציבורית על אי סגירתה של בתי הספר לאור התחלואה העולה והסבירה מה עומד מאחורי עמדתה וטענה: "נכון להיום, כ-90% מהתלמידים מגיעים לבית הספר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/01/22 09:15 י בשבט התשפב

שאשא ביטון מבהירה: מודעת לבעיות אבל מערכת החינוך היא "קודש הקודשים"
שאשא ביטון, מרגיעה את הישראלים, צילום: Yossi Aloni/Flash90

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, התייחסה הבוקר (ד') בדיון מקצועי שקיימה, על הדיבורים סביב אפשרות של סגירת מערכת החינוך והביקורת הציבורית שנמתחת עליה בעקבות סירובה לצמצם את הפעילות בבתי הספר והתיכונים לאור גל האומיקרון העולה. 

"היום אנו זוכים לתמיכה מקיפה של מומחים בכך שאסור לסגור את מערכת החינוך", אמרה שרת החינוך, "יותר ויותר מבינים שהנזק לילדים בסגירתה הוא עצום ואנו רואים בימים אלה את ההשלכות הקשות של הסגרים שהיו על הילדים. שיח על סגירת מערכת החינוך פוגע בילדים ובהורים. אחרי שנה וחצי מורכבות ומצוקות נפשיות שפיתחו התלמידים, נאבקנו לפתוח את הלימודים באחד בספטמבר למרות הביקורת והתחייבנו לשמור על רצף לימודי למען היציבות והחוסן הנפשי של ילדינו - וכך נעשה גם בימים הלא פשוטים הללו".

"אני ערה לבעיות ולאתגרים העולים מהשטח. אנו בימים לא קלים ולא הכל מושלם", הבהירה שאשא ביטון, "אבל אנחנו חייבים את זה לשגרה לילדים שלנו. בכל העולם מתמודדים עם גל נדבקים גבוה וברוב המקומות מערכת החינוך היא 'קודש קודשים'. אנו נמצה את כל הכלים שברשותנו לשמור לילדים על מסגרת פתוחה, ונכון להיום כ-90% מהתלמידים מגיעים לבית הספר". 

השרה שאשא ביטון הדגישה כי "אמשיך להילחם על הכיתה הירוקה כדי לצמצם בידודים מיותרים כי זה גורם משמעותי שיסייע בשמירת היציבות והרצף החינוכי בכיתות היסוד וגם יסייע להורים ויקל עליהם. המשימה העיקרית שלנו - לשמור לילדים ולהורים על שגרה מירבית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן