לאחר המתקפה של הרב יוסף: התנצלות עדיין לא התקבלה בבית הרב דרוקמן

יומיים אחרי המתקפה של הרב הראשי יצחק יוסף על הרב חיים דרוקמן בנוגע להסכמתו לגיורי רבני ערים, עדיין לא התקבלה התנצלות בביתו של זקן רבני הציונות הדתית | אחד מתלמידי הרב אומר: "עלול להשפיע על שיתוף הפעולה בעתיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/22 21:58 טו בשבט התשפב

לאחר המתקפה של הרב יוסף: התנצלות עדיין לא התקבלה בבית הרב דרוקמן
הרב דרוקמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף תקף במוצאי השבת האחרונה את זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, על הסכמתו לגיורי רבני ערים. כזכור, בישיבת מועצת הרבנות הראשית האחרונה השתתף, באופן חריג, הרב חיים דרוקמן כאשר גם הוא חתם על מסמך ההחלטות שיצא ובעצם תומך בעמדת הרבנים הראשיים נגד הרפורמה של השר כהנא.

יומיים אחרי המתקפה של הרב יוסף, עדיין לא התקבלה התנצלות בביתו של הרב דרוקמן, כך פרסם הערב (ב') העיתונאי יאיר שרקי. אחד מתלמידיו הקרובים של הרב דרוקמן, מסר הערב לשרקי: "לתקוף את הרב דרוקמן אחרי שביטל דעתו מפני כבוד הרבנות, זה לא הגון וגם לא חכם. עלול להשפיע על שיתוף הפעולה בעתיד".

נזכיר, כי בשיעורו השבועי אמר הרב יוסף: "הרב דרוקמן אמר שהוא מסכים שיהיו גיורי רבני ערים אך שיהיו רק בהסכמת הרבנות הראשית. אני תמה עליו. איך אתה מסכים. הרב אלישיב התנגד. אבא שלי (הרב עובדיה יוסף) התנגד. כל גדולי הדור התנגדו. עם כל הכבוד לרב דרוקמן, הוא כמו מרן בתורה? הוא שווה לרב אלישיב? למרן? איזה פער".

תלמידי הרב דרוקמן הגיבו אתמול בצער על דברי הרב יוסף: "הרב החליט לנהוג בכבוד ברבנות הראשית ואילו הרב הראשי מצידו מתייחס בזלזול אל הרב דרוקמן". עוד הוסיפו התלמידים כי "צר לנו מאוד על דבריו הפוגעים ואנו קוראים לו למצוא את הדרך לחזור בו מהדברים הקשים"

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן