מעגלי שיח, שיחות עם קב"ן ומפגש עם ההורים: לוחמי אגוז מתמודדים עם הטרגדיה

האסון שפקד את הסיירת עם מותם הטרגי של שני הקצינים, הציג את שינוי הגישה בצה"ל בכל הנוגע להתמודדות עם אירועי טראומה | המפקדים עודדו את הלוחמים להיפגש עם הקב"ן והפסיכולוגיות שהגיעו ליחידה בשבת וההורים הורשו לבקר ולתמוך למרות הנחיות הקורונה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/01/22 13:15 יד בשבט התשפב

מעגלי שיח, שיחות עם קב"ן ומפגש עם ההורים: לוחמי אגוז מתמודדים עם הטרגדיה
חברים וקרובי משפחה אבלים ליד קברו איתמר אלחרר ז"ל, צילום: Flash90

האסון הכבד שפקד את סיירת אגוז בסוף השבוע האחרון, עם מותם של שני מפקדי הפלגות, רס"ן אופק אהרון ז"ל ורס"ן איתמר אלחרר ז"ל מירי שוגג את אחד מקציני היחידה, היכה בתדהמה את לוחמי היחידה המובחרת שהעבירו את השבת בבסיס היחידה במחנה שרגא בצפון הארץ וניסו לעכל את האירוע הקשה.

ביחידה הגיבו במהירות כשמפקד היחידה סא"ל א' החליט אחרי המקרה להשאיר את כלל הלוחמים בבסיס, גם את אלה שהיו אמורים לצאת לביתם. כחלק מההתמודדות והרצון לעבד את את הטראומה בקרב הלוחמים שאיבדו את מפקדיהם, קב"ן (קצין בריאות נפש, י"א) ושתי פסיכולוגיות שוחחו עם החיילים במהלך השבת. מפקדי היחידה קיימו מעגלי שיח בהנחיית אנשי המקצוע ואף עודדו את פקודיהם להיפגש עם הקב"ן כדי לפרוק ולדבר על התחושות.

בנוסף, ולמרות הנחיות הקורונה שהוחמרו בימים האחרונים ואוסרות על כניסת אזרחים לבסיסי צה"ל, הורשו הורי הלוחמים להגיע למחנה שרגא ולהיפגש עם ילדיהם שנמצאים בקושי נפשי רב אחרי הטרגדיה.

מדובר בשינוי כיוון מרענן בצה"ל בנוגע להתמודדות עם אירועים טראומה כאלה. עד לפני שנים ספורות, מפגש עם קב"ן נחשב לחריג ואפילו מביך ו"לא גברי" עבור לוחמים. כעת נראה שבצה"ל מגיבים להלך הרוח הציבורי שהציב בשנה האחרונה את סוגיית הטיפול בפן הנפשי של הלוחמים בחזית, עם אירוע איציק סעידיאן ורפורמת "נפש אחת".