הנטיעות בנגב שוטר נפצע קל: גם הלילה התרחשו מהומות הבדואים בדרום

נהגים בכביש 60 ספגו אבנים, מאבטח נרגם באבנים וניידות משטרה נופצו. כוחות משטרה פעלו כדי להשתלט על המהומות שפרצו בגלל אירוע הנטיעות של קק"ל במקום, וביקשו מהציבור להמשיך ולהתריע על סכנות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/01/22 09:42 יב בשבט התשפב

שוטר נפצע קל: גם הלילה התרחשו מהומות הבדואים בדרום
המשטרה מאבטחת את הנטיעות, צילום: דוברות המשטרה

בימים האחרונים פרצו מהומות בנגב סביב נטיעות קק"ל בפזורה הבדואית ומשטרת ישראל הודיעה הבוקר (ו') כי גם במהלך הלילה האחרון הכוחות פעלו כדי להשתלט על אירועי הפרת הסדר ביישובים שגב שלום ותל שבע.

כפי שעולה מהדיווח, המהומות החריפו והתושבים באזור סבלו מנזק וחשש לחיי אדם: 

  • בכביש 60 דווח על ידי מספר נהגים כי נזרקו לעברם אבנים, לכלי הרכב נגרם נזק ונפתחה חקירה.
  • רכבו של מאבטח שהיה בדרכו לנקודת תל שבע נרגם באבנים. המאבטח הספיק לתפוס מחסה בנקודת המשטרה ומאוחר יותר עלה כי רכבו הוצת. נפתחה חקירה.
  • בכביש 80 סמוך לבסיס נבטים דווח על יידוי אבנים. שוטרים מתחנת ערד הגיעו למקום. שמשות ניידת המשטרה נופצו ושוטר נפצע (קל) ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.
  • במהלך הלילה התקבלו מספר אירועים של הצתות צמיגים בכביש 25 וכביש 80.

העצורים מהפרת הסדר האלימה אמש במחלף מולדה יובאו בפני בית המשפט. במשטרה הבהירו כי גם במהלך סוף השבוע הם פועלים במקום, וביקשו מהציבור להתקשר למוקד 100 בכל מקרה מעורר חשש ובסמוך לקרות האירוע. "לא נאפשר כל מחאה אלימה ונפעל למיצוי הדין כנגד מפרי הסדר". 

הזעם בחברה הבדואית על הנטיעות ביער יתיר התחיל כבר בתחילת השבוע, וגם במישור הפוליטי לא שקט. לאחר האולטימטום שהציבה רע"מ לממשלה שלא תצביע עם הממשלה כל עוד הנטיעות יימשכו, שר הכלכלה מאיר כהן הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב גיבש מתווה אשר על פיו העבודות יושהו והצדדים יכנסו למו"מ מואץ, באישורו של השר זאב אלקין.