במחאה על הנטיעות בנגב: סיעת רע"מ מחרימה את מליאת הכנסת

בקק"ל מחדשים היום את הנטיעות ביער יתיר שבנגב וחברי סיעת רע"מ זועמים והודיעו כי יחרימו את מליאת הכנסת | הקואליציה צפויה לצלוח את ההצבעות לאור ההסכמות עם האופוזיציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/01/22 10:34 ח בשבט התשפב

במחאה על הנטיעות בנגב: סיעת רע"מ מחרימה את מליאת הכנסת
מפלגת רע"מ , צילום: פלאש 90

אנשי קק"ל חזרו הבוקר (ב') לאזור יער יתיר כשהם מלווים בכוחות משטרה והחלו להכשיר את הקרקע לקראת נטיעות שיערכו במקום, בסיעת רע"מ זועמים על ההחלטה והודיעו כי יחרימו את ההצבעות במליאת הכנסת.

המחאה של רע"מ אמנם מקוממת את חברי הקואליציה אך לא תפגע בהצבעות שיערכו היום לאור ההסכמות שהושגו הבוקר בין יו"ר הקואליציה עידית סילמן ומרכז האופוזיציה יריב לוין בנוגע לסדרי הדיון וההצבעות בכנסת שסובלת מהתפשטות הקורונה.

נזכיר כי במכתב משותף לחברי הכנסת יריב לוין מרכז האופוזיציה ועידית סילמן יו"ר הקואליציה חתמו השניים על הסכמות בדבר סדרי החקיקה לשבוע המליאה הקרוב. המכתב נשלח אל יו"ר הכנסת מיקי לוי. נזכיר כי חברי הכנסת מיכאל ביטון, אתי עטיה, חיים כץ, יואב בן צור, ישראל אייכלר, השר עמר בר-לב וסגן השר עידן רול נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה.

על פי המכתב, לאור העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בישראל, ובכלל זה של חברי כנסת במשכן, ומתוך רצון לצמצם את זמן שהותם של חברי כנסת רבים באולם אחד, אנו מבקשים לסכם יחדיו את סדרי החקיקה לשבוע הקרוב כדלהלן.

סדר חקיקה לימים שני - שלישי 

  • חוק בתי משפט כלכליים - קריאה שנייה ושלישית;
  • חוק נכי צְהָ"ל- קריאה שניה ושלישית.


לפי הסיכום, לא תהיה התנגדות של חברי כנסת עַ"י האופוזיציה להצבעות בהצעות החוק הנ"ל. לא יתבצע גיוס חברי כנסת על ידי האופוזיציה למילוי מכסות הדוברים, והדיבור במליאה יהיה על בסיס חברי הכנסת שינכחו בזמן הדיון בלבד; זמן הדיבור הכולל לדיבור יתוחם למספר שעות מקסימלי של עד שלוש שעות לכל הצעת חוק. בהסכמת הצדדים יהיה ניתן להוסיף לסדר היום הצעות חוק נוספות.