משה בר סימן טוב נגד מדיניות הממשלה: "לא מקבל את זה שאנחנו לא יכולים להתגונן"

משה בר סימן טוב היה מנכ"ל משרד הבריאות עם פרוץ מגיפת הקורונה, והוא ניהל את הגלים הראשונים של המגיפה, לצד המערכת הפוליטית. בציוץ בטוויטר כותב בר סימן טוב: "אנחנו עדיין צריכים לעשות את המאמץ - כל אחד בחלקה שלו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 11/01/22 21:26 ט בשבט התשפב

משה בר סימן טוב נגד מדיניות הממשלה: "לא מקבל את זה שאנחנו לא יכולים להתגונן"
משה בר סימן טוב, צילום: פלאש 90

הגל החמישי של נגיף הקורונה בדמות זן האומיקרון נמצא בשיאו, ומדי יום נשברים שיאי תחלואה חדשים. משרד הבריאות פרסם הבוקר (ג') את נתוני התחלואה העדכניים מהם עולה כי ביממה האחרונה התגלו 37,884 חולים חדשים, מתוך 332,993 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. בבתי החולים מאושפזים 247 חולים במצב קשה, מתוכם 59 מונשמים.

משה בר סימן טוב, מי שניהל את הגלים הראשונים של נגיף הקורונה לצד נתניהו וליצמן, מתח הערב (ג') ביקורת על התנהלות הממשלה. "בשעות האחרונות כמה אנשים שאני מכיר נדבקו מקורונה. האגדה שזה רק צינון עם יחסי ציבור, לא הגיע אליהם. הם מרגישים לא טוב, סימפטומים לא קלים ובעיקר מודאגים ומתוסכלים מכך שכל המאמצים שהם עשו לשמור על עצמם לא צלחו בין היתר כי קשה לעשות זאת שהכל כאילו מתנהל כרגיל", פתח בר סימן טוב.

"אני לא מקבל את זה שלא היה ניתן או שאנחנו לא יכולים להתגונן. אם יחלו בגל הנוכחי מיליון, שני מיליון או ארבעה זה הבדל גדול לא רק בסטטיסטיקה אלא גם במספר החולים הקשים והמתים. זה תלוי בנו, בהתנהגות ולא פחות מזה, בכללים שנקבעים על ידי הממשלה", מתח ביקורת בר סימן טוב על הממשלה.

"אנחנו עדיין צריכים לעשות את המאמץ - כל אחד בחלקה שלו, לשמור על עצמו ועל סביבתו, לא להתקהל אם לא צריך, לצמצם מגעים ככל הניתן ולקוות שהשכל הישר ייגבר. תשמרו על עצמכם", סיים.