בנט בהצהרה לתקשורת: "נגיע לכמה מיליוני נדבקים, מנהלים את המשבר הזה בעקביות"

הגל החמישי בשיאו, ולאחר שלושה שבועות שלא כונס קבינט הקורונה הערב הוא יתכנס בקריה שבתל אביב. לפני התכנסותו, בנט מסר הצהרה לתקשורת: "ניצבים מול גל הידבקות שמכה בכל העולם, נגיע לכמה מיליוני נדבקים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 11/01/22 18:25 ט בשבט התשפב

בנט בהצהרה לתקשורת: "נגיע לכמה מיליוני נדבקים, מנהלים את המשבר הזה בעקביות"
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הגל החמישי של נגיף הקורונה בדמות זן האומיקרון נמצא בשיאו, ומדי יום נשברים שיאי תחלואה חדשים. משרד הבריאות פרסם הבוקר (ג') את נתוני התחלואה העדכניים מהם עולה כי ביממה האחרונה התגלו 37,884 חולים חדשים, מתוך 332,993 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. בבתי החולים מאושפזים 247 חולים במצב קשה, מתוכם 59 מונשמים.

בתוך כך, קבינט הקורונה יתכנס הערב (ג') בשעה 19:30 כדי לדון בהמשך ההתמודדות עם גל האומיקרון. לפני כן יכנס ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים. זוהי הפעם הראשונה שהקבינט מתכנס בשלושת השבועות האחרונים.

מדברי בנט במסיבת העיתונאים

בנט אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו ניצבים מול גל הידבקות שמכה בכל העולם, הוא מידבק יותר מכל הזנים גם יחד. המספרים הם בגובה שלא הכרנו עד כה. נגיע לכמה מיליוני נדבקים, אבל אנחנו מנהלים את המשבר הזה בעקביות. המשק פתוח ככל שניתן והכלכלה ממשיכה לתפקד, לא רוצה שאנשים יאבדו את מקום העבודה שלהם ולראות עסקים נסגרים. לא כולם יכולים לעבוד מהבית, יהיו בידודים ולכן כל העובדים במשק יקבלו שכר מיום הבידוד הראשון".

"אותם אולפנים שעכשיו משדרים היסטריה מוחלטת קראו לי היסטרי לפני כמה שבועות - כשאמרתי בדיוק מה הולך לקרות וכשהכנו את המדינה. אנחנו מגנים על קבוצות הסיכון - הבאנו תרופות מ'מרק' ו'פייזר' בהיקפים גדולים הרבה יותר מבשאר העולם. 400 אלף כבר התחסנו בחיסון הרביעי וזה הישג יחידי בעולם - אין מדינה ששומרת על זקניה טוב יותר ממדינת ישראל", אמר בנט על התקשורת.

"יהיה מענה גם לעצמאים"

בנוגע לפיצויים ולבעלי העסקים אמר בנט: "אני לא רוצה שאנשים יאבדו את מקום העבודה שלהם. קל לפטר, אני יודע את זה, ניהלתי עסקים. את העסקים הנטושים של הגלים הראשונים אנחנו עדיין זוכרים. אנחנו לא נשאיר את האזרחים להתמודד לבד. כל העובדים במשק יקבלו שכר מיום הבידוד הראשון ויהיה מענה גם לעצמאים".

"לסיכום חברים", אמר בנט, "אלה יהיו שבועות קשים מטבע הדברים ואנחנו נעבור את זה. כל אחד מאיתנו חייב לקחת אחריות ולא להתקהל שלא לצורך. אין מקום לפניקה ואין מקום להיסטריה".