גנץ וכוכבי ביקרו את חברי הנספים באסון המסוק: "צריכים אתכם איתנו"

אחרי האסון הכבד שהתרחש בתחילת החודש וגבה את חייהם של שני טיסים, שר הביטחון והרמכ"ל פגשו את חבריהם לטייסת. "האתגרים הביטחוניים שלנו נמשכים, ואנחנו צריכים אתכם איתנו, באוויר ובים, בפעילות המבצעית בכל הזירות", אמר גנץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/22 20:52 ט בשבט התשפב

גנץ וכוכבי ביקרו את חברי הנספים באסון המסוק: "צריכים אתכם איתנו"
גנץ בביקור, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

אחרי אסון התרסקות המסוק שהתרחש בתחילת החודש, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי קיימו הערב (ג') שיח פתוח עם אנשי צוות האוויר והגף הטכני בטייסת 193 שבה אירע אסון מסוק העטלף. בשיח השתתפו מפקד הבסיס אל"מ ג' ומפקד הטייסת סא"ל י'.

גנץ וכוכבי בפגישה

גנץ וכוכבי בפגישה צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון גנץ אמר: "הייתי כאן שבוע לפני האסון, ואני חוזר לכאן, מתוך הבנה עמוקה עד כמה ארז שחייני וחן פוגל זכרונם לברכה, היו חלק מרכזי בפעילות הטייסת הזו שהיא קטנה, משפחתית ומורכבת מחומר אנושי מיוחד. גם רון שעשה מאמץ הירואי כדי לנסות ולחלץ אותם וגם הם ראויים לכל הערכה".

"כמי שאיבד לוחמים וקרובים רבים לצערי לאורך השנים, למדתי ששני דברים מלווים אותך – הכאב, והמורשת של הנופלים. יצא לי לא פעם לעלות על מסוק העטלף, וגם לנחות איתו בים. אני סומך עליכם שתשובו לפעילות המבצעית לאחר סיום התחקיר המקצועי והפקת הלקחים. אני בטוח שתמשיכו את המורשת והדרך של ארז וחן, ואני מקווה שלא ירחק היום שאוכל לשוב ולטוס איתכם. האתגרים הביטחוניים שלנו נמשכים, ואנחנו צריכים אתכם איתנו, באוויר ובים, בפעילות המבצעית בכל הזירות", הוסיף גנץ.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי אמר: "טייסת 193 לוקחת חלק פעיל בהגנה ובמבצעי המב״ם. הארוע המצער התרחש במהלך אימון, המאפשר את שמירת הכשירות לפעילות המבצעית המורכבת אותה מבצעת הטייסת. נתחקר את הארוע ביסודיות, נפיק ונטמיע את כל הלקחים. אני מחזק את משפחות הנופלים ומחזק אתכם אנשי הטייסת."