בלי למידה מרחוק: עשרות אלפי תלמידים ומורים בבידוד

פרופסור סלמן זרקא הסביר כי במקרה של חשיפה למאומת, האזרח המחוסן אינו נדרש לבידוד אלא ל"אזרחות טובה, להיזהר, לשמור על אחרים, במיוחד על אוכלוסיות בסיכון. מסכה ופחות מגע". בקרוב יוכלו נאמני הקורונה בבתי הספר לבדוק את התלמידים בעצמם

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/01/22 19:44 ח בשבט התשפב

בלי למידה מרחוק: עשרות אלפי תלמידים ומורים בבידוד
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גל האומיקרון ממשיך לגרום לעלייה בתחלואה, והיום (ב') נשבר השיא היומי מאז פרוץ מגיפת הקורונה, כאשר 21,501 מאומתים חדשים התגלו מתוך 175,000 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. גם מספר החולים הקשים רשם עלייה נוספת והוא עומד על 222, מתוכם 57 מונשמים. מקדם ההדבקה עומד על 1.95.

משרד החינוך מעדכן כי מעל 50,000 תלמידים חוסנו עד כה בבתי הספר היסודיים ויותר מ50% פטורי בידוד. בעל יסודי 65% פטורי בידוד,  38,246 תלמידים מאומתים לנגיף, 6,148 אנשי חינוך מאומתים לנגיף, 81,851 תלמידים מחויבים בבידוד , 3,344 אנשי חינוך מחוייבים בבידוד

במסיבת עיתונאים שערך פרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, התייחס הבכיר למצב בבתי הספר ואמר, "בימים האחרונים חילקנו לכל התלמידים, מגן ועד י"ב שלוש ערכות בדיקה אישיות, גם לילדים וגם למשפחות שלהם. בימים הקרובים נאמני הקורונה בבתי הספר היסודיים שקיבלו הכשרה יוכלו לעשות בדיקה גם לתלמידים וגם לסגל ההוראה, כך ננגיש את הבדיקות בבתי הספר". 

פרופ

פרופ' סלמן זרקא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"לא לצאת לעבודה ולבית ספר, כך מגנים על אחרים מסכנת הדבקה. כפי שעברנו את הגלים הקודמים באחריות אישית וערבות הדדית כלפי אחרים, במיוחד כלפי אוכלוסיות בסיכון, גם את הגל הזה נוכל לעבור בשלום ובריאות". 

"לא מסוגלים לבדוק את כל האנשים בpcr"

זרקא התייחס למתווה הבדיקות החדש, שפוטר מבדיקת pcr את המחוסנים והמחלימים, שיכולים להסתפק באנטיגן, זאת למרות הדיווחים כי מדובר בבדיקה לא יעילה. "אנחנו לא מסוגלים לבדוק את כל האנשים והמגעים בעזרת pcr, ומחובתו לתעדף לאוכלוסיות בסיכון גבוה שעלולות להידרש לטיפול מציל חיים. בדיקות האנטיגן אמנם רגישות פחות אבל אפשר לעשות לא מעט דברים בכדי שהבדיקה תהיה אמינה יותר. אחד, אמרתי, ואני חוזר, חשוב לעשות הבדיקה אחרי שלושה ימים מהחשיפה ולא באופן מיידי".

"כאשר אדם נחשף, אנחנו לא מבקשים בידוד עד הבדיקה אלא אזרחות טובה. להיזהר, לשמור על אחרים, במיוחד על אוכלוסיות בסיכון. מסכה ופחות מגע. כאשר יש סימפטומים נשימתיים חשוב להיבדק ולא להמתין שלושה ימים. ראינו את הפרסום על בעיה באנטיגן ובדקנו את הנושא ועושים בקרת איכות. אני מאוד רוצה להדגיש, שהערכות הקיימות בשוק מזהות את נגיף האומקירון. אנחנו בוחנים את הערכות השונות באופן מתמשך. כל ערכה שרוצים להכניס לשוק עוברת בחינה שלנו", יחד עם זאת, "אכן בבדיקה ראשונית שעוד לא הסתיימה ראינו שונות בין הערכות". 

"אני חייב לומר, אין לנו מדיניות של הדבקה המונית. אני נשאל על זה ואומר בצורה מאוד נחרצת. לא בכדי אנחנו מנגישים בדיקות ונותנים אותן הביתה. אין לנו כל מידע על משמעות הדבקה בטווח הארוך. לשם כך אנחנו צריכים זמן. נכון, המחלה כרגע עם האומקריון באופן יחסי יותר קלה מהדתלא אבל עדיין לא יודעם מה יקרה בעוד חודשים, שלושה מההדבקה. במיוחד במה שקשור לילדים".