מבקר המדינה הודיע: אבחן את מערך בדיקות האנטיגן

במהלך סיור בבית החולים בנהריה הבהיר מתניהו אנגלמן כי יערוך ויפרסם דו"ח על התנהלות הממשלה הנוכחית בקורונה: "נבדוק את דרך קבלת ההחלטות בגל הרביעי והחמישי, יעילות מתחמי הבדיקות, ונקיים ביקורת על מערך החיסונים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/01/22 15:46 ח בשבט התשפב

מבקר המדינה הודיע: אבחן את מערך בדיקות האנטיגן
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן סייר היום (ב') במרכז הרפואי לגליל בנהריה יחד עם מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, ובדק מקרוב את אשפוזי הקורונה בבית החולים ואת מצב הרפואה בצפון, בהמשך לדוח ביקורת שפרסם לאחרונה על הזנחת המערך הרפואי באזור. המבקר ביקר בין היתר באגף נשים ויולדות, בבית החולים התת-קרקעי ובמחלקה פנימית ב'.

*אנגלמן התייחס בביקור לגל האומיקרון, למערך בדיקות האנטיגן וה-PCR, וכן לנושא החיסונים ואמר: "אני מודיע כאן שבכוונתנו לערוך ביקורת על ניהול המשבר ברמה הלאומית והליכי קבלת ההחלטות בממשלה בגל הרביעי ובגל החמישי. בגלים הקודמים בדקנו בין היתר את ניהול המשבר ברמה הלאומית, את התנהלות משרד הבריאות לרבות בעניין מערך הבדיקות, את התוכניות הכלכליות ואת פעולות משרד החינוך ובכוונתנו לבדוק חלק מנושאים אלו גם בגל הנוכחי והאם הופקו הלקחים מהגלים הקודמים".

"בין היתר נעשה ביקורת על התנהלות הממשלה ומערכת הבריאות בנושא מערך הבדיקות, את דרך קבלת ההחלטות, יעילות מתחמי הבדיקות ועניינים נוספים", הדגיש אנגלמן והוסיף כי, "נקיים ביקורת על מערך החיסונים – כולל היבטי הרכש ותהליכים נוספים שנלוו לכך". 

"במשך שנתיים העולם מתמודד עם הקורונה על זניה השונים. המדיניות שהתוויתי עם כניסתי לתפקיד היא קיום ביקורות בראי האזרח, לכן בכוונתנו להמשיך ולערוך ביקורות על דרך ההתנהלות של הממשלה וכלל המשרדים והגופים הציבוריים הרלוונטיים הנוגעים להתמודדות עם המשבר העולמי הקשה ביותר של העשורים האחרונים", המשיך מבקר המדינה. 

מבקר המדינה אנגלמן עם מנהל המרכז הרפואי פרופ

מבקר המדינה אנגלמן עם מנהל המרכז הרפואי פרופ' ברהום צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל

בהתייחסות למערך הרפואה בצפון אמר המבקר אנגלמן כי, "בשעה שאנחנו נמצאים בבית חולים בצפון חשוב לי להזכיר את הדוח בנושא התוכניות הלאומיות לפיתוח הצפון ומימושן שפרסמנו באוקטובר 2021. מצאנו ששיעור תמותת התינוקות בצפון עומד על 2.6 ל-1,000 אנשים - מהגבוהים בארץ, וכי שיעור הרופאים במחוז הצפון הוא מהנמוכים בארץ - 2.2 רופאים ל-1,000 אנשים, שמהווים כ-50% משיעור הרופאים במחוזות חיפה, המרכז וירושלים. אני מצפה שהממשלה תפעל לתיקון הליקויים שעלו בביקורת ותבחן את יישום ההמלצות בכדי להביא את הרפואה המתקדמת ביותר לצפון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן