ח"כ משה אבוטבול חושף: הפסקתי לשאוף לריאות והצלחתי להיגמל מעישון

רוצים להפסיק עם הסיגריות ולא מצליחים? חבר הכנסת משה אבוטבול חשף היום בכנסת איך אחרי שנים של התמכרות הצליח להיגמל | 8,000 ישראלים מתים בשנה כתוצאה מהעישון

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/01/22 13:27 ח בשבט התשפב

ח"כ משה אבוטבול חושף: הפסקתי לשאוף לריאות והצלחתי להיגמל מעישון
ח"כ משה אבוטבול, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ועדת הבריאות בראשות חברת הכנסת עידית סילמן התכנסה הבוקר (ב') לדיון מיוחד בנושא דיווח שר הבריאות על מצב העישון בישראל. במהלך הדיון חשף חבר הכנסת משה אבוטבול איך הצליח להגמל מסגריו. רוצים להפסיק לעשן? כדאי שתראו את הסרטון הבא.


(השיטה של אבוטבול לגמילה מעישון).

אני רוצה לתת טיפ לכל המעשנים איך אני הפסקתי לעשן, שיטה שאני המצאתי, אין ליה זכויות, כל מי שרוצה יכול, לקחת לעצמו  לטובת אלא שמעשנים שאינשאללה יפסיקו לעשן. הסיבה של הסיגריות זה פסיכולוגי, אדם מבסוט, מעשן, עצוב מעשן, אחרי האוכל מעשן. הבנתי שזה במחשבה עישנתי חודש שלם בלי להכניס לריאות אחרי חודש שלם שלא הכנסתי לריאות השבעתי את היצר והפסקתי לעשן. היו כמה אנשים ששמעו לעצה שלי וניסו את השיטה שלי והפסיקו גם לעשן.

8,000 ישראלים מתים בשנה כתוצאה מהעישון

בדיון עלה כי בעוד שבשנה מתים 8000 איש בישראל כתוצאה מהעישון, נושא האכיפה נופל בין הכיסאות וטרם עוד מומשה החלטת הממשלה מ2011 להקים יחידה למאבק בעישון. 

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן אמרה: "אנחנו צריכים להסתכל על מערכת הבריאות בצורה של 'שברת שילמת'. מי שפוגע בבריאות שלו, עולה למערכת המון המון כסף וצריך להיות ממוסה על כך. אצלי בוועדה לא ייכנסו לוביסטים של חברות הטבק. לדעתי לא צריך לתת להם בכלל להיכנס בכנסת -  הם אחראים לתחלואה מאוד גדולה. העישון הורג ומזיק, גורמים לשבץ מוחי ובעיות בלב – כמדינה אנחנו חייבים לתת את הדעת על כך. כל כך הרבה אנשים בעל כורחם סובלים מעישון פאסיבי.

מאות הודעות מתקבלות ללשכתי על עישון של שכנים שמסכנים את חיי אחרים ביודעין. למה זה לא מסודר באכיפה בחוק? למה נותנים ככה לאנשים לעשן במדינת ישראל? אזרחי ישראל מופקרים לעישון אקטיבי ופסיבי. הילדים לומדים כל הרבה דברים בבית ספר אבל אנחנו צריכים לפתוח את הנושא ולחנך את הילדים לדבר הזה שייראו מה גורמים לגוף שלהם עם עישון. למדנו בדיון שאין אכיפה בפועל על חוקי העישון וכל אזרחי מדינת ישראל סובלים מזה. הופקרתם עד עכשיו ולא היה מי שטיפל בזה עד עכשיו. עד כאן. הוועדה תדאג שהדברים ישתנו ואם יצטרכו שינויי חקיקה, אז גם את זה נעשה".