"למרר את חייהם": רוב הציבור בישראל בעד הגבלות על הלא מחוסנים

מדיניותה של ממשלת צרפת היא "למרר את החיים" של מי שבחר לא להתחסן נגד קורונה. מסקר חדש של מכון "פאנלס פוליטיק" עולה, כי רוב הציבור בישראל תומך במדיניות דומה | נחמן אש: "קיצור ימי הבידוד? אנחנו בוחנים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/01/22 07:45 ז בשבט התשפב

"למרר את חייהם": רוב הציבור בישראל בעד הגבלות על הלא מחוסנים
מתחם בדיקות בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בזמן שווריאנט אומיקרון ממשיך להתפשט ברחבי העולם, נשיא צרפת עמנואל מקרון השבוע כי מדיניות ממשלת צרפת היא לא פחות מאשר "למרר את החיים" של מי שבחר לא להתחסן נגד קורונה, והיא ממשיכה להקשות על חייהם יותר ויותר. סקר חדש שבוצע על ידי "פאנלס פוליטיק" ופורסם הבוקר (א') ב-103FM מגלה כי הציבור בישראל תומך ברובו בהגבלות על הלא מחוסנים.

האם, לנוכח ההתפשטות הנרחבת של זן האומיקרון, אתה תומך או מתנגד למדיניות דומה של הטלת מגבלות על הלא מחוסנים כאן בישראל? קרוב ל-61% מבין בעלי הדעה תומכים במדיניות שהציג מקרון וכפועל יוצא בהטלת מגבלות על הלא מחוסנים כאן בישראל. רק 39% מתנגדים למהלך דומה. 

מהסקר ניתן ללמוד כי תמיכה בהטלת הגבלות גדלה ככל שעולה גיל המשיבים, השכלתם ורמת ההכנסה המשפחתית שלהם.

תומכים על פי גיל: 70% בגילי 60 ומעלה, 62% בטווח הגילאים 59-45, 50% בגילי 44-30 ו-42% עד גיל 29.

תומכים על פי השכלה: כשני שליש מבעלי השכלה אקדמית תומכים במגבלות, 58% עם השכלה על-תיכונית ו-41% עם השכלה תיכונית.

תומכים על פי הכנסה: 68% ממי שהכנסתם המשפחתית היא מעל הממוצע תומכים בהגבלות, לעומת 52% מבעלי הכנסה משפחתית ממוצעת ו-46% מבעלי הכנסה נמוכה מהממוצע.

נחמן אש: "קיצור ימי הבידוד? אנחנו בוחנים"

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש, התייחס לסקר 103FM, ואמר: "אני לא בטוח שזה עוזר, אני חושב שזה מייצר התנגדות ולא באמת יביא אנשים להתחסן. אנשים צריכים לבחור".

בהמשך התייחס אש גם למדיניות הבידודים ל משרד הבריאות. "קיצור ימי הבידוד? אנחנו בוחנים האם אפשר לעשות הקלות מסוימות. בארצות הברית קיצרו ל-5 ימים, זה נראה לנו הרבה. ייתכן ונצא בהנחיות אחרות".

בנושא הבדיקות הביתיות ומחיריהן, אמר אש כי אין סיבה שמחיר בדיקה אחת יעלה על עשרה שקלים: "אנחנו פועלים להוריד את מחירי הבדיקות הביתיות ושוקלים למכור אותן לא רק בפארמים. אין סיבה שבדיקה תעלה יותר מעשרה שקלים, זו המטרה שלנו".

בדיקת אנטיגן

בדיקת אנטיגן | צילום: shutterstock

נתונים מדאיגים: בדיקות האנטיגן פספסו כמעט מחצית מהחולים

מתווה הבדיקות החדש פותר במרבית המקרים בדיקות pcr, כך שמחוסנים שנחשפו לחולה מאומת יכולים להסתפק בבדיקות מהירות, מוסדיות או ביתיות בלבד. אבל, במנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית של משרד הביטחון בדקו את חלק מבדיקות האנטיגן שנערכו בשבוע האחרון.

מהנתונים שפורסמו אמש ב"חדשות 12" עולה כי 47% מהבדיקות התגלו לאחר מכן חיוביות ב-pcr, למרות שקיבלו תשובות שליליות בבדיקת אנטיגן מוסדית. עוד עולה מהדיווח, כי 37% מאלו שיצאו חיוביים באנטיגן ושליליים ב-PCR. 

(פרופסור נחמן אש בתדרוך עיתונאים, שבוע שעבר)