משרד הבריאות בהודעה חריגה: "צפויים להישלח מסרונים לא מעודכנים"

מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה מעדכן היום כי לאור שינוי מדיניות הבדיקות, בימים הקרובים עדיין צפויים להישלח מסרונים  לא מעודכנים בעניין סיווג הבדיקות והבידודים | ההנחיות הנכונות לפניכם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/01/22 19:40 ו בשבט התשפב

משרד הבריאות בהודעה חריגה: "צפויים להישלח מסרונים לא מעודכנים"
צילום: pixabay

מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה מודיע הערב (ש') כי לאור שינוי מדיניות הבדיקות, במקרה של חשיפה למאומת/הופעת תסמינים, מתעדכנים המסרונים הנשלחים על ידי משרד הבריאות. בימים הקרובים עדיין צפויים להישלח מסרונים  לא מעודכנים בעניין סיווג הבדיקות והבידודים.

לאור זאת משרד הבריאות מבהיר: 

מי שנחשף לחולה מאומת ואינו מעל גיל 60 או אינו נכלל באוכלוסיות בסיכון:

• אם הוא מחלים/מחוסן וקיבל הודעה על מגע הדוק, נדרש לבצע אנטיגן ביתי/אנטיגן מפוקח ללא בידוד.

במקרה של תוצאה חיובית בבדיקת אנטיגן ביתית יש לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת ולהיכנס לבידוד באם התוצאה חיובית. 

ללא ביצוע בדיקת אנטיגן מפוקחת, לא ניתן יהיה להכיר בהחלמה

• אם הוא לא מחלים/לא מחוסן וקיבל הודעה על מגע הדוק, נדרש לביצוע אנטיגן מפוקח ולהיכנס לבידוד.

נגיף האומיקרון מתפשט בקצב מסחרר, 18,780 מאומתים חדשים לנגיף התגלו אתמול (ו'), מתוך 200,365 נבדקים לגילוי הנגיף. לצד מספר הנדבקים, שאר המדדים גם הם בעלייה מתמדת, היום, נכון לשעה זו ישנם 172 חולים שמצבם מוגדר קשה ו49 מונשמים.

גם בכנסת משתוללת הקורונה והיום עדכנו בכנסת כי קצין הכנסת, ניצב יובל חן, עודכן על ידי חברי הכנסת חיים כץ, אטי עטיה ויואב בן צור, כי לאחר בדיקה שביצעו לנגיף הקורונה – נמצאו חיוביים. בפניה שהוציא קצין הכנסת לבאי המשכן פרט את מדיניות הבדיקות והבידודים החדשה של משרד הבריאות בחשיפה למאומת לנגיף הקורונה וביקש לנהוג על פיה . כמו כן הדגיש כי הכנסת ממשיכה לפעול בשיתוף גורמי המקצוע במשרד הבריאות לעריכת בדיקה וחקירה אפידמיולוגית בנושא. שלושת חברי הכנסת מצטרפים לסגן השר עידן רול וחבר הכנסת מיכאל ביטון שנדבקו בשבוע שעבר.