נתונים מדאיגים: בדיקות האנטיגן פספסו כמעט מחצית מהחולים

משרד הביטחון בדק דגימות של בדיקות אנטיגן, מהם עולה כי מספר גבוה קיבל תשובה שלילית ומאוחר יותר התגלה כחיובי לנגיף. הורוביץ: "מחר יגיעו עוד מיליוני בדיקות לישראל ויהיה בשפע בכל מקום" | שלושה חברי כנסת מאומתים לקורונה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 08/01/22 20:52 ו בשבט התשפב

נתונים מדאיגים: בדיקות האנטיגן פספסו כמעט מחצית מהחולים
צילום: Yossi Aloni/Flash90

18,780 מאומתים חדשים התגלו ביממה האחרונה, מתוך 200,365 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף. אולם, נתונים מעודכנים של משרד הביטחון, שהתפרסמו הערב (שבת) במהדורת "חדשות סוף השבוע" של חדשות 12, מעלים תמונה מדאיגה, לפיה מספר גבוה של חולים קיבלו תוצאות שליליות. 

מתווה הבדיקות החדש פותר במרבית המקרים בדיקות pcr, כך שמחוסנים שנחשפו לחולה מאומת יכולים להסתפק בבדיקות מהירות, מוסדיות או ביתיות בלבד. אבל, במנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית של משרד הביטחון בדקו את חלק מבדיקות האנטיגן שנערכו בשבוע האחרון, ומהם עולה כי 47% מהבדיקות התגלו לאחר מכן חיוביות ב-pcr, למרות שקיבלו תשובות שליליות בבדיקת אנטיגן מוסדית. 

עוד עולה מהדיווח, כי 37% מאלו שיצאו חיוביים באנטיגן ושליליים ב-PCR. גם בכנסת משתוללת הקורונה והיום עדכנו בכנסת כי קצין הכנסת, ניצב יובל חן, עודכן על ידי חברי הכנסת חיים כץ, אטי עטיה ויואב בן צור, כי לאחר בדיקה שביצעו לנגיף הקורונה – נמצאו חיוביים. בפניה שהוציא קצין הכנסת לבאי המשכן פרט את מדיניות הבדיקות והבידודים החדשה של משרד הבריאות בחשיפה למאומת לנגיף הקורונה וביקש לנהוג על פיה . כמו כן הדגיש כי הכנסת ממשיכה לפעול בשיתוף גורמי המקצוע במשרד הבריאות לעריכת בדיקה וחקירה אפידמיולוגית בנושא. שלושת חברי הכנסת מצטרפים לסגן השר עידן רול וחבר הכנסת מיכאל ביטון שנדבקו בשבוע שעבר.

(פרסומת לעידוד חיסונים של משרד החינוך)

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי הם נערכו למספרי תחלואה גבוהים. בראיון שהעניק לחדשות 12 סיפר כי מתווה הבדיקות החדש הוא פשוט "חלוקת משאבים לנוכח היקף ההדבקה. המטרה היא למנוע תחלואה קשה ולהגן על אוכלוסיות בסיכון, אנחנו עדיין על מאות אלפי בדיקות ביום", עוד הוסיף, "כל מי שלא מחוסן, או שייך לקבוצת סיכון או שיש לו מחלות רקע, ממשיך להיבדק בתחנות הפרוסות ברחבי הארץ. לגבי הערכה הביתית, אני אומר כאן, כשאני מתייחס גם למחיר הערכה, אם נראה שיש סוחרים שמנסים לעשות רווחים מופרזים, נטיל פיקוח על המחיר כדי שלא לאפשר לעשות רווח חזירי. מחר יגיעו עוד מיליוני בדיקות לישראל ויהיה בשפע בכל מקום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן