בקרוב מאוד: זוגות הומואים יוכלו לפתוח בהליך פונדקאות בישראל

שר הבריאות ניצן הורוביץ בהכרזה דרמטית: רווקים וזוגות הומואים וכל אדם בישראל יוכלו לפתוח בהליך פונדקאות. "יום היסטורי למאבק הלהט"בי בישראל", אמר השר הורוביץ

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/01/22 12:03 ב בשבט התשפב

בקרוב מאוד: זוגות הומואים יוכלו לפתוח בהליך פונדקאות בישראל
הורוביץ בהכרזה דרמטית, צילום: ללא

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש הציגו היום (ג') חוזר המעדכן את נוסח חוק הפונדקאות כך שתתאפשר גישה שווה להליך גם לגברים יחידים, לזוגות הומואים ולכל אדם בישראל החל מיום 11.1.22.

ההחלטה הדרמטית מגיעה חצי שנה אחרי שהכריעו שופטי בג"ץ בעתירה שהגישו חברי הקהילה הגאה והודיעו כי בתוך חצי שנה המגבלות על הליכי פונדקאות בקרב זוגות בני אותו מין יוסרו, שר הבריאות הודיע בעבר כי לא יתנגד לשינוי בחוק.

מתוך דברי שר הבריאות הורוביץ: "זה יום הסטורי למאבק הלהט״בי בישראל ולחברה הישראלית כולה.  אנחנו שמים סוף לעוול ולאפליה של שנים - מהפכת השוויון בפונדקאות יוצאת לדרך. כפי שהתחייבנו, החל מה-11 בינואר נאפשר גם לגברים יחידנים וגם לזוגות להטב"ים, ובעצם לכל אדם גישה שווה לפונדקאות בישראל.

חוזר המנכ"ל החדש מעגן את פסיקת בג"ץ וקובע בפשטות את מה שהיה אמור להיות לגמרי מובן מאליו שיוויון. זה הכל, פשוט שיוויון.  מעתה נתייחס לכל הורה ולכל משפחה באופן שווה. לכל אחד הזכות להורות. סטרייטים ולהט"בים יחידים וזוגות. הרחבנו את הפרשנות ואני שמח לעדכן שגם טרנסג'נדרים יוכלו לגשת להליך פונדקאות בישראל.


(יוראי להב הרצנו בוידוי אישי על פונדקאות).

 המאבק לשוויון, של הקהילה הגאה ושל כל אדם, הוא המאבק שלי. כשר הומו שמכיר היטב את ההדרה והאפליה, הצבתי לעצמי כמטרה להפוך את משרד הבריאות לספינת הדגל של זכויות האדם והשיוויון. מערכת הבריאות הישראלית נהיית לאחת המתקדמות ביותר בעולם ביחסה ללהט"ב ולכל אדם. זו גאווה גדולה. יש עוד הרבה עבודה לפנינו במאבק לשיוויון מלא אבל רגעים כאלה הם בדיוק מה שנותן לי, ולכולנו, כוח להמשיך. היום אפשר להיות גאים בישראל".