הפיגוע ליד חומש: תהרס קומה בבית משפחת המחבל שרצח את יהודה דימנטמן

כמעט חודש עבר מאז הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד ושבועיים מפעילות מיפוי בתי המחבלים. היום ניתן לפרסם כי בכוונת צה"ל להרוס את הקומה בה התגורר אחד המחבלים | דובר צה"ל: "נמשיך להיות בקשר עם משפחת דימנטמן ונעדכן אותה ביחס להחלטות בנושא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/01/22 09:31 ד בשבט התשפב

הפיגוע ליד חומש: תהרס קומה בבית משפחת המחבל שרצח את יהודה דימנטמן
פעילות מיפוי הבית, צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל פעלו לפני כשבועיים בכפר סילת אל ח'רתיה שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה", למיפוי ביתם של המחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי בצומת חומש. בפיגוע נרצח יהודה דימנטמן הי"ד. המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.

הבוקר (ה') אנחנו מפרסמים כי צה"ל הודיע על כוונתו להרוס את הקומה בה התגורר אחד המחבלים שרצח דימנטמן. צה"ל מסר הודעה למשפחת המחבל מחמוד ג'ראדאת על כוונת צה"ל להרוס את הקומה בה התגורר המחבל. ג'ראדאת היה מעורב בפיגוע הירי ביום 16 בדצמבר, בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד. נציין, כי למשפחת המחבל ניתנה אפשרות להגיש השגה ביחס להריסה.

הודעת צה"ל על הרס חלק מביתו של המחבל התעכבה, ולאחר מספר פניות שלנו, מדובר צה"ל נמסר ל"חדשות כיפה" כי "תהליך הוצאת צווי ההחרמה וההריסה ביחס לבתי המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן ז"ל נמצא בעיצומו. צה"ל ימשיך להיות בקשר עם משפחתו ויעדכן אותה ביחס להחלטות בנושא". 

בארגון ב"צלמו", שמייצג את משפחת דימטמן, מברכים על הודעת הצבא. "צר לנו שבמקום להרוס את בתי כל חברי החוליה באופן מידי צה"ל נגרר ומתכוון עד כה להרוס רק בית אחד. אנחנו דורשים מצה"ל להוציא צו הריסה מלאים לבתי חמשת המחבלים שהיו שותפים בפיגוע ובנסיון בריחה בהתאם לחוק שמתיר זאת".

במהלך הפעילות של מיפוי הבית מחבלים פלשתינים ביצעו ירי רב לעבר לוחמי צה"ל שהשיבו באש. במוצאי שבת שלאחר הפיגוע נעצרו במבצע משותף של צה"ל, הימ"מ והשב"כ ארבעה חשודים במעורבות בפיגוע הירי הקטלני. במבצע המשותף נעצרו ארבעה פלשתינים, ועל פי החשד שניים מהם המחבלים ועוד שני סייענים. עוד נתפסו גם נשקי ה-M16 באמצעותם בוצע הפיגוע, והוחרם רכב ששימש את המחבלים. הארבעה נעצרו ללא ירי והועברו להמשך חקירה.


(אתיה, אלמנתו של יהודה דימנטמן הי"ד במקום הרצח)